Nõrganärvilistele ei soovita: pilootide ja lennusaatjate lood kõige hirmsamatest lennukogemustest

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ronnie Chua / Alamy/ Vida Press

Lennusaatjad, kes enne lendu rahustavad närvilisi lendajaid, et mitte midagi halba ei saa juhtuda, valetavad. Suure tõenäosusega on nad ka ise lennu ajal midagi hirmsat kogenud.

Lennusaatjad ja piloodid on jaganud oma kõige kohutavamate lendude kogemusi Redditi keskkonnas ning TheSun kogus need nüüd lugejate jaoks kokku. Ainuüksi lood lukustamata ustest kõrguses ning lennuki õhus väljasuremisest on piisav, et lennuisu mõneks ajaks ära ajada.

Sädemed lendavad

Piloot kasutajanimega TangoFoxtrotSierra kirjeldas, et oli just lennukiga õhku tõusnud, kui märkas sädemerahet paremast mootorist välja lendamas. Loomulikult ehmatasid ka reisijad.

Piloot tahtis koheselt tagasi pöörduda, kuna sädemed mootoris ei ole kunagi hea märk. Tegelikult selgus, et lennukimehaanik oli unustanud mootoris vahelduvvoolu juhtmed korralikult kinnitada, mistõttu tekitasid üksteise vastu hõõrdunud juhtmeotsad sädemeid.

Õuduste lend

Üks lennusaatja väidab, et lõpetas päevapealt töötamise pärast seda, kui ilmselt vaimse häirega reisija karjus kõigile lennukis, et nad saavad surma. Lennusaatja sõnul ei unusta ta seda 2009. aastal toimunud lendu Minneapolisest Detroiti mitte kunagi. Reisija olevat karjunud kõripõhjast, et see lennuk kukub alla ja me kõik saame surma. Nagu sellest veel vähe oleks, tabas lennukit kohe pärast jookide väljajagamist äärmiselt tugev turbulents. Joogid lendasid ja mõni pea kohal oleva pagasikapi uks põrkus raputusest lahti. Kõik olid täiesti paanikas ja karjusid. Kui lennuk lõpuks maandumisrajale jõudis, selgus, et maandumisrada oli jäätunud, mistõttu läks lennuk maandudes libisemisse. Pärast õuduste lendu tegi lennusaatja sellise tööga kohe lõpparve.

Uks on lahti

Nitropigi kasutajanimega lennusaatja rääkis, et ükskord oli lennuk juba 40 minutit õhus olnud, kui talle helistas piloot ja teatas, et ühe ukse indikaator põleb ning uks polevatki lukus. Et kõigi ohutus tagada, katkestas lennusaatja oma töö ja istus terve lennu aja ukse kõrval. Ülejäänud reisi vältel peatas ta iga reisija, kes tahtis püsti tõusta või kes eemaldas oma turvavöö, kuna ukse lahtiminemise korral oleks õhurõhu vahe tõttu kõik vabalt liikuvad esemed ja inimesed uksest välja imetud. Pärast lendu tulid paljud inimesed tema juurde, öeldes kui kohutav kogemus see lend oli olnud, kuna nad tahtsid väga tualettruumi kasutada, kuid lennusaatja ei olnud lubanud kedagi liikuma. Kui nad oleksid vaid teadnud.

Kohmakas maandumine

Piloot kasutajanimega Aviator506 jutustab, et nad olid kord kaaspiloodiga Arizonast Floridasse lendamas. Nad peatusid New Mexicos, et kütust võtta ning lennukiga taas õhku tõustes hakkas 30 meetri kõrgusel lennuk nina ees alla tagasi kukkuma. Lennuk kukkus alla ning peatus lõpuks alles mudas. Piloot murdis kaheksa luud ning pidi kolm kuud haiglas veetma, kuid õnneks jäid mõlemad siiski ellu. Viga olevat seisnenud selles, et pärast tankimist oli lennuk oma maksimumkaalust 70 kilogrammi raskem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles