Turismifirmade Liit: reisiettevõtted peavad klientidega käituma paindlikult

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Islandi vulkaanist tõusnud tuhapilv.
Islandi vulkaanist tõusnud tuhapilv. Foto: SCANPIX

Turismifirmade liit soovitab Eesti turismifirmadel vaatamata formaaljuriidilisele õigusele reisilepinguid üles öelda käituda klientidega paindlikult ning otsida lahendusi.


Juriidiline analüüs näitab, et vulkaanipurske puhul on tegemist vääramatu jõuga, mis annab võlaõigusseadusest tulenevalt turismifirmadele õiguse sõlmitud lepingud üles öelda. «Turismifirmade liit on alates kriisiolukorra tekkimisest olnud suuremate Eesti reisifirmadega pidevalt ühenduses, et leida parimaid võimalusi, millega oleks kaitstud nii klientide kui reisiettevõtete huvid,» ütles liidu tegevdirektor Kersti Kont.



Tema sõnul puudutab tänane olukord lisaks lennufirmadele olulisel määral kõiki turismivaldkonna ettevõtteid: reisikorraldajaid, reisibüroosid ja majutusasutusi. «Vaatamata sellele, et tekkinud olukord on tingitud vääramatust jõust, on valdav osa Eesti turismiettevõtjaid otsustanud võimaluste ja mõistlikkuse piires aidata hättasattunutel kulusid jagada. Samas tuleb aru saada, et ettevõtted ei suuda võtta kogu loodusõnnetuse tagajärjel tekkinud kahju enda kanda,» märkis Kont.



Eesti Hotellide ja Restoranide Liitu kuuluvad hotellid on lubanud, et ei esita trahvinõudeid vulkaanipurske tõttu saabumata jäänud klientidele ja garanteerivad siiajäänud klientidele majutuse mitte kallimalt kui algne hind. Mitmed reisikorraldajad on võtnud välismaale jäänud turismigruppide majutuse esimeste lisaööde eest tasumise enda kanda ja tegelevad kohapeal aktiivselt inimestele edaspidiseks võimalikult soodsate lahenduste leidmisega. Lennufirmad on lubanud piletite kuupäevi muuta ja reeglite järgi tagastamatud piletid tagasi osta.



ETFLi andmetel on tõenäoline, et lennujaamad ja lennukoridorid on suletud veel mitu päeva. Lennuliikluse taastumisel pääsevad eelisjärjekorras lennukitesse need reisijad, kellel on väljuvatele lendudele kas kohabroneering või lennupilet. Seetõttu soovitab ETFL pöörduda oma reisikonsultandi poole, kes omab infot lennufirmade ümberbroneerimise protseduuride kohta, näeb lennukohtade seisu ja saab teha muudatusi broneeringutesse. Igal reisibürool on võimalus muuta ainult nende endi poolt tehtud lennubroneeringuid.



Otse lennufirmadest tehtud broneeringute puhul tuleb reisijatel pöörduda selle lennufirma poole, mis on müünud pileti. Probleeme võib tekkida neil reisijatel, kes on piletid ostnud internetiportaalidest, millel puudub Eestis kohalik klienditugi. «Nendel inimestel soovitame abi saamiseks samuti pöörduda mõne Eesti reisibüroo poole, kuid antud lennupiletite muutmise ja tagastamise osas reisibüroo tõenäoliselt aidata ei saa,» märkis Kont.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles