Nordica: lennukite ülebroneerimine on täiesti tavaline

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordica värvides lennuk Tallinna lennujaamas.
Nordica värvides lennuk Tallinna lennujaamas. Foto: Mihkel Maripuu

Viimastel päevadel on ohtralt kirgi kütnud Ühendriikides aset leidnud juhtum, kus ülebroneeritud lennuki tõttu tõsteti vägisi välja reisija, kes ei olnud tegelikult nõus oma kohta loovutama. 

Turisminduses on ülebroneerimine aga tavapraktika, seda teevad nii majutusasutused kui ka lennufirmad, sest alati leidub neid, kes viimasel hetkel oma koha tühistavad, lihtsalt kohale ei ilmu või lennule hilinevad.

Ka Nordica broneerib oma lennukid üle, kinnitas Nordica kommertsjuht Kristel Penu. Ta lisas, et ülebroneerimine sõltub lennu nädalapäevast, kellaajast ja reisijate käitumise statistikal. Sellest tulenevalt võib ette tulla ka olukordi, kus mõni reisija on vaja maha jätta.

«Mida reisijad ei näe, on protsessi positiivne osa, kuna tänu heale planeerimisele saab mõni reisija just sellele lennu koha ning mugavalt sihtpunkti või tagasi koju,» rääkis Penu.

Kompensatsiooni suurus, mida reisijatele sellisel puhul pakutakse, on reguleeritud Euroopa Liidu reisijaõiguste määrusega ning selle kohaselt peab pakutav summa olema vähemalt 125 eurot. Samas on kompensatsiooni võimalik käsitleda ka kui lennufirma teenust, mille hinnad on üldjuhul suuremad Euroopa Liidu kehtestatud summadest.

Sageli selliseid juhtumeid ette siiski ei tule, sest kui neid juhtuks tihti, tuleks üle vaadata pileti- ja ülebroneerimise protsess, lohutas Penu.

«Esimesena otsitakse alati vabatahtlikke. Samuti valitakse valmis vabatahtlike puudumisel võimalikud potentsiaalsed kandidaadid. Selle valikul arvestatakse, et alternatiiviks pakutav lend on võimalikult lähedal originaallennule ning reisijale ei tule suuri muudatusi ümbersuunamise tõttu. Kõrgema prioriteediga on äri- ja premiumklassi, Star Alliance kuldkaartidega ning laste ja erivajadustega reisijad,» selgitas Penu ülebroneerimise protsessi.

Selleks, et lennult mahajäämise võimalust vähendada, soovitas Õng alati saabuda lennujaama õigel ajal ja mitte jätta seda viimasele minutile. Igal juhul tuleks suhtuda mõistvalt, sest pakutav alternatiiv ja kompensatsioon ei pruugi olla kehvad vaid võivad päeva hoopis paremaks muuta. 

Loe lähemalt Ühendriikides toimunust siit. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles