Reisijatel on hilinenud lendude eest välja nõudmata üle 140 miljoni euro

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Hilinenud lendude eest on reisijatel õigus saada kompensatsiooni, paljud ei ole sellest aga teadlikud või on unustanud seda nõuda.

Inglismaal läbi viidud uuringust selgus, et iga kolmas küsitletu ei tea oma õigustest midagi. Samuti tehti kindlaks, et lennufirmad maksavad välja vähem kui kolmandiku ette nähtud kompensatsioonidest, vahendab Lonely Planet.

Vaatamata sellele, et kaebuste esitamine ning kompensatsiooni nõudmine on tavaliselt väga lihtne ning käib suuresti läbi interneti, ei kasuta enamik reisijaid seda ära ning nii on lennufirmad säästnud juba 145 miljonit eurot.

Vastavalt Euroopa Kohtu praktikale tekib inimesel õigus nõuda hüvitist, kui lend hilineb lõppsihtkohta enam kui kolm tundi, rääkis tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda.

Ta lisas, et kompensatsiooni suurus sõltub lennudistantsist. Kõikide kuni 1 500 kilomeetri pikkuste lendude puhul on õigus nõuda hüvitist 250 eurot, kõikide üle 1 500 kilomeetri pikkuste Euroopa Liidu siseste lendude ning kõikide muude 1 500–3 500 kilomeetri pikkuste lendude puhul 400 eurot ning eelnimetatud lendude alla mittekuuluvate lendude puhul 600 eurot.

Lennuettevõtjal ei ole kohustust maksta reisijatele lennu hilinemise korral hüvitist, kui lennu hilinemise põhjustasid erakorralised asjaolud., täpsustas Kalda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles