Tais puhanud eestlased sattusid lennukirikke tõttu Pakistani

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Patongi rand Phuketis Tais.
Patongi rand Phuketis Tais. Foto: AP / Scanpix

Tais Phuketis puhkamas käinud eestlased sattusid eile lennuki tehnilise rikke tõttu kodumaale naasmise asemel Pakistani; reisijatel on lootus asenduslennukiga Eestisse jõuda alles täna öösel.

Täna öösel kell 1.40 Tallinna lennuväljal maanduma pidanud lennuk Phuketist pole praeguseni Tallinna jõudnud. Lennujaama reisiinfost öeldi Postimees.ee'le, et lennuk hilineb tehnilistel põhjustel ja nende andmetel maandus lennuk Pakistanis.

Lennujaama info põhjal teenindab tšarterlendu FlyLal Charters lennuk.

Reisi korraldab Bergerreisid OÜ, selle juhataja Urve Kalmist ütles Postimees.ee'le, et lennukis on kokku 207 reisijat, neist Bergerreiside kliente 87.

«Lennuk tegi plaanilise tehnilise vahemaandumise kütuse tankimiseks,» kinnitas Kalmist. Tema sõnul on mõned kliendid helistanud ja neile on edastatud info, et asenduslennuk läheb neile järele ja toob nad koju. Praeguseks on see info edasi antud kõigile reisijatele ja üles pandud ka firma kodulehele.

«Reisijad ootavad terminalis, neile antakse süüa-juua,» sõnas Kalmist. Küsimusele, kuidas neil läheb, vastas reisifirma juht: «Mõni helistab ja karjub, mõni suhtub huumoriga, mõni on rahulik ja mõistev. Nagu ikka sellistel puhkudel.»

Tema kinnitusel jõuavad reisijad Tallinna täna südaöö paiku. 

Turkmenistani asemel Pakistani

Postimees.ee'l õnnestus ühendust saada ühe reisijaga, kelle sõnul said reisijad kella 9 paiku info, et Vilniusest on nende poole alustanud teed asenduslennuk. See peaks saabuma umbes 6,5 tunni pärast. «Lisaks veel tankimise aeg ja kojulennuaeg, ilmselt plaanitust ööpäev hiljem jõuame koju,» arvutas mees.

Tema sõnul pidi aga lennuk tankimiseks tegema vahemaandumise hoopis Turkmenistanis, Ashabadis. Et selle asemel on satutud Islamabadi, said reisijad teada alles lennuväljal. «Siia poleks me mingil juhul pidanud sattuma, sest Taist lahkumiselgi näitas veel tabloo lendu Phuket-Ashabad,» kirjeldas mees.

«Et oleme Pakistani sattunud, saime teada alles pärast seda, kui me olime lennuväljal kuus tundi lennukis istunud, sõjaväelased ümber lennuki meid valvamas. Siis läks lennuk stardirajale. Enne õhkutõusmist läks aga mootor kärina ja mürinaga puruks, veel viimasel hetkel saadi hoog kinni peatada,» kirjeldas mees.

Urve Kalmist selgitas, et Islamabadi maandumises polnud siiski midagi ebatavalist. «Sellel lennul tegi lennuk nii Tallinn-Phuket lennul kui ka tagasiteel tankimispeatuse Islamabadis, mis ei ole sugugi seotud mingi lennukirikkega. Lennugraafik muudeti ära seoses tugevate vastutuultega mäestiku kõrval, mis on alati olnud probleemiks. Praegu on tuuled eriti tugevad ja vedaja muutis tehnilise vahemaandumise kohta,» ütles ta.

«Saime ka sellega seoses paari tunni võrra paremad lennuajad, mis on väga tänuväärne. Kõigis lennulepingutes on punkt, et vedajal on õigus muuta tehnilise vahemaandumise kohta. Kuna tehnilise vahemaandumise ajal ei toimu ka lennukist väljumist, siis reisijate jaoks ei oma tõesti tähtsust, millises «tanklas» lennuk tangitakse,» lisas naine.

Reisijad rahulolematud

«Meid visati lennujaama transiidikoridori, siin oleme öö otsa passinud,» rääkis Islamabadis viibiv reisija. Tema sõnul pole reisikorraldajaga neil mingit sidet, ainsad infokillud otsivad reisijad oma tuttavate abil ise. Ka info Vilniusest õhku tõusnud lennuki kohta saadi Tallinna lennujaama kaudu. «Igatahes rahvas on väga rahulolematu.»

Bergerreiside juht selgitas, et reisijaid teavitati hilinemisest kohe, kui selgus, et rikki läinud lennuk enam edasi ei lenda ja lendab välja asenduslennuk. «Siis öeldi reisijatele kohe, et hilinemine saab olema vähemalt 10 tundi. Kahjuks on hilinemine suurem, sest asenduslennukile ei saanud keset ööd ülelennulubasid ja ilma ülelennulubadeta ei tohi kahjuks lennata.»

«Kui öö jooksul lennuload kätte saadi ja täpne väljalennuaeg kindel, siis informeeriti sellest kõigest ka reisijaid,» kinnitas Kalmist.

Samuti lisas ta, et kui tankimiseks olekski maandutud Ashabadis, istuksid reisijad sealsest terminalis, sest sealgi ei ole Eesti kodanikel võimalik ilma viisata riiki siseneda.

Märksõnad

Tagasi üles