Pärast seda, kui lennufirma Avies hakkas teenindama uusi lennuliine Rootsis, jäid vaeslapse ossa Hiiumaale reisijad. Lennufirma ei pea kinni sõiduplaanist ning lepingus ettenähtud 19-kohalise lennuki asemel on käigus hoopis poole väiksem õhusõiduk.
Lennufirma nöögib Eesti reisijaid
Kuigi AS Avies teatab oma kodulehel, et kõik 70 ettevõtte töötajat tegutsevad ühise eesmärgi – kliendi rahulolu nimel – jäid esmaspäeval jälle ära nii hommikune kui õhtune Tallinn-Kärdla-Tallinn lennureis, kirjutab Hiiu Leht.
Ometi on ettevõttel lepingujärgne kohustus hoida Hiiumaa liinil 19-kohalist põhilennukit Jetstream32 ja varus teist, sama suurt lennukit.
Vähe sellest, kohe pärast seda tõi ettevõte Kärdla liinile vaid kaheksakohalise lennuki ja teatas lennuplaani ajutisest muudatusest. Nii väljusid 22. mai ja 23. mai hommikused lennud tavalisest veidi hiljem ning 21., 22. ja 23. mai õhtused lennud veidi varem.
Hiiu maavalitsuse ühistranspordi spetsialist Tõnis Markus ütles, et neid on informeeritud lennuplaani muudatusest ja väiksemast lennukist, kuid eelnevalt pole maavalitsuselt selleks kooskõlastust saadud. «Vaatame üle kõik lennuühenduse graafiku kõrvalekalded ning vajadusel vormistame need lepingurikkumistena,» ütles Markus.
Hiiu maavalitsus nõudis novembrist 2011 kuni veebruarini 2012 ärajäänud, hilinenud ja lepinguvälise lennukiga teenindatud reiside eest ASilt Avies sisse üle 15 000 euro leppetrahvi.
Probleemid, nagu lendude ärajäämised või väike lennuk liinil algasid eelmise aasta lõpul, pärast seda kui Avies teatas kodulehel, et on asunud teenindama uusi lennuliine Rootsis Torsby-Hagfors-Stockholm, Sveg-Mora-Stockholm ning Lulea-Pajala.
Sealgi opereeritakse liine lennukiga Jetstream 32, milles 19 reisijakohta. Lennud toimuvad igal liinil ja mõlemas suunas tööpäevadel kaks korda päevas – hommikul ja õhtul. Näiteks 21.–27. maini on Svegi lendude hommikused väljumisajad üsna lähedal Kärdla lennu algusaegadele: reis väljub Stockholmist Arlanda lennuväljalt 7.55 Eesti aja järgi.
Hiiu Leht küsis ASi Avies tegevjuhilt Allan Sollilt, kas ettevõttel ei piisa kõigi liinide korrektseks teenindamiseks lennukeid või piloote? Allan Soll eile sellele küsimusele vastamiseks aega ei leidnud.
Äsja võitis AS Avies ka Tallinn-Kuressaare lennuliini teenindamise hanke viieks aastaks. Reise alustab Avies 1. juunist. Lennuk hakkab lendama kaks korda päevas E, K, N, R, üks reis on pühapäeva õhtul. Ka selle liini väljumisajad on üsna lähestikku Kärdla liini omadega: tööpäeviti väljub lend hommikul kell 7.45 Tallinnast ja kell 8.45 Kuressaarest, õhtul kell 18.45 Tallinnast ja 19.15 Kuressaarest.