Sel nädal soodusportaalis Cherry toimunud supersoodsate Türgi reiside müügikampaania liigitab Novatours tarbijate usaldusega mängimise ja seaduse eiramise alla.
Novatours: Cherry mängib tarbijate usaldusega
Novatoursi tegevjuht ja juhatuse liige Andree Uustal ütles, et Novatours tegi aprillis Cherryga korraliku müügikampaania, kuid edasine koostöö protaaliga on hetkel külmutatud.
«Esmaspäevase pakkumise kohta võib öelda, et Cherry jaoks ei ole reisikorraldaja usaldusväärsus, tarbijate turvalisus ja tagatise olemasolu oluline,» lausus ta.
«Oleme seisukohal, et Eesti tšarterturismi turg ja tarbijad on taastunud eelmiste aastate reisikorraldajate pankrottidest, kuid üldine olukord turul on endiselt habras ning toimunud pakkumine viitab uuele turbulentsile meie sektoris,» selgitas Uustal.
«Seaduste eiramine, valesti tõlgendamine, nõrk järelevalve, tundmatu reisikorraldaja sajad alla omahinna pakkumised ühte hotelli, on märksõnad, mis kohe küsimärgina esile kerkivad, kuid see on ainult jäämäe tipp.»
Uustali sõnul on kohalikele reisifirmadele kehtestatud seadusega tagatisnõuded, samas tundmatu saksa reisifirma võib säästuportaalide abiga toimetada nii, kuidas endale sobib. «Portaalil oli seadusest tulenev tagatis mitu korda väiksem kui vahendatud mahud ning müük toimub segamatult. Millise signaali annab selline olukord meie reisiturust?,» küsis Uustal.
Ta lisas, et pidevalt alla omahinna reiside müümine on üheotsa pilet makseraskusteni ja iga tarbija usaldusega mängimine mõjub tervele sektorile negatiivselt. «Ühegi ärajäänud reisi üle Novatours ei rõõmusta, kuna reisihuviliste usaldust on taas kuritarvitatud. Kahjumiga peibutuspakkumised ei saa olla jätkusuutlikud ja varem või hiljem saab sellistel juhtudel tarbija kõrvetada.»
Novatours tõstis mai keskel turismiseadusest tulenevat tagatissummat 270 000 euro võrra 1,47 miljoni euroni. Eesti reisikorraldajatest on see jätkuvalt suurim tagatis. Reisikorraldaja turuosa Leedus, Lätis ning Eestis on vastavalt 50, 30 ja 30 protsenti turust.