Saada vihje

Õhutee Euroopast Austraaliasse hakkab viima üle põhjapooluse?

Copy
Artktiliste alade kaart.
Artktiliste alade kaart. Foto: Wikimedia Commons

Austraalia lennufirma arvutuste kohaselt on vahel kõige mõistlikum lennata Londonist Sydneysse üle põhjanaba.

Austraalia lennufirma Qantas on pikalt ette valmistanud vahemaandumisi Sydneyst Londonisse ja New Yorki. Inglise keeles «Project Sunrise» nime all tuntud lennud võtaksid aega ligi ööpäeva: New Yorki on kõige kiirema lennumarsruudi korral Sydneyst umbes 16000 kilomeetrit ning Londonisse 17000 kilomeetrit. Kui lend New Yorki kulgeks valdavalt üle tohutu Vaikse ooeani, siis maakera ümarust arvesse võttes on kõige lühem marsruut Londoni ja  Sydney vahel üle Venemaa. Kasahstani ja Läti vahel tuleks Venemaa kohal veeta neli tundi, kuid praegust olukorda arvestades on Qantas otsustanud Venemaa õhuruumi vältida. Seega kaalutakse alternatiive ning nagu vahendab Briti ajaleht Independent, on Qantase uus juht Vanessa Hudson seisukohal, et tuulte teatud suuna puhul on kõige optimaalsem asendusmarsruut hoopis üle põhjanaba: esmalt lennataks Jaapanini ja sealt otse üle arktiliste avaruste Euroopasse, kirjutab veebileht Travel And Tour World.

«Project Sunrise» jaoks kavatseb Qantas kasutada Airbus 350-1000 pikamaalennukeid, mis peaksid lennufirma õhulaevastikuga liituma 2026. aastal. Teenindust hakatakse pakkuma neljas erinevas klassis ning kogu lennukis on kohti vaid 238 inimesele. Qantas on kindel, et otselennu mugavust hinnatakse piisavalt selleks, et küsida taoliste reiside eest 20% rohkem raha kui praeguste vahemaandumistega lendude eest. Hetkel teevad Qantase lennukid Sydney ja Londoni vahel vahemaandumise Singapuris ning vahemaandumisega lennud jäävad alles ka tulevikus.

Tagasi üles