/nginx/o/2025/03/24/16735502t1hb4d7.jpg)
USA suure lennufirma United Airlines hajameelsed lendurid on nädala jooksul saanud hakkama kahe prohmakaga – ja seda samal lennusuunal.
22. märtsi keskpäeval lennuga UA 198 Los Angelesest Shanghaisse lendama hakanud 257 reisijat jõudsid küll kenasti Vaikse ookeani kohale, kuid veidi enam kui kaks tundi pärast starti pööras Boeing 787 Dreamliner oma nina taas maismaa poole. Põhjus? Selgus, et üks õhusõiduki pilootidest oli koju unustanud oma passi, kirjutab ajaleht Independent.
Pahurad reisijad kaeblesid sotsiaalmeedias, et soovimatu paus San Franciscos kestab juba kuuendat tundi ja et olukord on täiesti aktsepteerimatu. Meedia andmeil varustas United Airlines kõiki reisijaid 15 dollari suuruse einestamiskrediidiga ning nimetas San Franciscos plaanivälise maandumise põhjuseks ootamatut meeskonda puudutavat probleemi. Reisijad jõudsid Shanghaisse uue meeskonna abil 24. märtsi esimesel tunnil.

Lend Shanghaisse peaks Californiast kestma veidi üle 13 tunni, kuid kui pilootidel ei ole paberid kaasas, venib reis pikemaks.
xiquinhosilva / Wikimedia Commons
Vahejuhtumi muudab veelgi vürtsikamaks asjaolu, et tegemist on juba teise passiprobleemiga, mis United Airlinesi lenduritel Californiast Shanghaisse suunduvail liinidel märtsis ette on tulnud. Nagu vahendab veebileht Business Insider, jäi lennuki väljumine hiljaks ka 14. märtsil, sest üks lendureist oli kaotanud ära oma passi. Siis oli tegemist San Franciscost Shangaisse viiva lennuga ja selgi puhul läks vaja varulendurit, kuid kuna dokumendi puudumine avastati enne starti, jäi ära kulukas plaaniväline maandumine ja pääseti vaid ligi kolmetunnise hilinemisega.
Veebileht Viev From The Wing märgib, et reisijate varustatust vajalike dokumentidega kontrollitakse vahetult enne pardalelubamist ning avaldab imestust, et sama ei tehta lenduritega (kes pääsevad lennujaama sisse oma töötõendiga).