ASQ auhindu peetakse lennundussektoris teeninduskvaliteedi kuldstandardiks. Võitjad valitakse reisijate tagasiside põhjal, mis teeb selle eriti väärtuslikuks tunnustuseks, kuna peegeldab lennujaama kasutajate tegelikke kogemusi.
«See tunnustus on erakordne saavutus kogu meie meeskonnale,» ütles Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Riivo Tuvike. «Oleme järjepidevalt investeerinud, et pakkuda reisijatele parimat kogemust alates mugavast check-in protsessist kuni muude lennujaamateenuste kõrge kvaliteedini. Saavutatud tiitlid näitavad, et meie pingutused on kandnud vilja ja reisijad hindavad meie tööd kõrgelt.»
Reisijad tõid Tallinna Lennujaama puhul välja:
- Reisijasõbralik ja kompaktne terminal tagab kiire ning mugava liikumise kogu lennujaamas, vähendades stressi ja säästes aega.
- Kõrgetasemeline teeninduskultuur alates turvakontrollist kuni väravate personalini, tagades meeldiva reisikogemuse.
- Mitmekesine kaubandus- ja toitlustusteenuste valik rahuldab erinevate reisijate vajadusi ja eelistusi.
- Tänapäevased digilahendused pakuvad reisijatele mugavaid võimalusi navigeerimiseks, informatsiooni saamiseks ja teenuste kasutamiseks.
- Pidevad investeeringud infrastruktuuri parendamisse kindlustab kaasaegse ja hästi toimiva lennujaama keskkonna.
Airports Council International (ACI) World peadirektor Justin Erbacci sõnul näitab see tunnustus lennujaama võimet ületada reisijate ootusi. «Tänases kiiresti arenevas maailmas, kus reisijate ootused on kõrgemad kui kunagi varem, peavad lennujaamad pidevalt ületama iseennast. 2024. aasta ASQ auhinnad tunnustavad lennujaamu, mis loovad meeldejäävaid ja sujuvaid kogemusi,» ütles Justin Erbacci.
Tallinna Lennujaamale antakse auhinnad pidulikult üle 10. septembril 2025 Guangzhous Hiinas toimuval ASQ auhinnatseremoonial.
Auhinnaga tunnustatakse Tallinna Lennujaama pingutusi olla üks Euroopa parimate reisijakogemustega lennujaamasid. ASQ programm mõõdab reisijate rahulolu enam kui 30 teenuse alusel, sealhulgas check-in, turvalisus, mugavus, puhtus ja palju muud.
ASQ (Airport Service Quality) programm on maailma juhtiv lennujaamade kliendikogemuse mõõtmise ja võrdlemise programm, mis hõlmab üle 400 lennujaama enam kui 95 riigis.
2024. aasta tunnustused põhinevad reisijate tagasisidel, mis on kogutud läbi kogu aasta.