Saada vihje

Ryanair kaotas Riigikohtus oma reisijatele

Copy
Paljud lennufirmad ei taha reisijaid lennu ärajäämisel konkurentide varasematele lendudele ringi broneerida, kuid kohtumääruse kohaselt on see osa hoolsuskohustusest. Pildil Ryanairi lennuk.
Paljud lennufirmad ei taha reisijaid lennu ärajäämisel konkurentide varasematele lendudele ringi broneerida, kuid kohtumääruse kohaselt on see osa hoolsuskohustusest. Pildil Ryanairi lennuk. Foto: Colin Cooke Photo / Wikimedia Commons

Eesti kõrgeim kohus leidis, et ka Ryanair peab lendude tühistamise korral paigutama reisijaid teiste kompaniide lendudele. Alama astme kohus peab formaalselt nüüd kohtuasja edasi menetlema.

2023. aasta 15. juulil pidid neli Eesti reisijat sõitma Ryanairi otselennuga Roomast Tallinna. Seoses Itaalia lennujaamatöötajate streigiga tühistati lend ning Ryanair pakkus reisijaile võimalust sõita koju seitse päeva hiljem toimuma pidanud lennuga. Kuna reisijatele nii kaua Itaalias olemine ei sobinud, ostsid nad koju uued piletid teiste lennukompaniidega 18. juuliks. Eestis loovutasid nad lennu ärajäämisest tulenenud kahjunõuded reisijate kahjunõuetele spetsialiseerunud Flagito OÜle, kes läks Ryanairi vastu kohtusse. 

Kostja (Ryanair Designated Activity Company) väitis kohtus, et Ryanairil ei olnud võimalik lennu tühistamist vältida mis tahes meetmetega, kuna streik oli üleriigiline ning kestis 8 tundi (ajavahemikus 10-18). Ka väitis Ryanair kohtulahendit kohaselt, et teiste lennuettevõtjate kasutamine ei oleks aidanud reisijatel õigel ajal sihtkohta jõuda, kuna lendude tühistamise mõju oli kumulatiivne ning ka teised lennuettevõtjad pidid leidma oma reisijatele asenduslennud.

Tagasi üles