Saada vihje

Maailma kõige kuumemad lennumarsruudid ei asu sugugi läänemaailmas

Copy
Maailma suuruselt kolmandas finantskeskuses Hongkongis maandub päevas üle tuhande lennuki.
Maailma suuruselt kolmandas finantskeskuses Hongkongis maandub päevas üle tuhande lennuki. Foto: yeowatzup / Wikimedia Commons

Millise kahe rahvusvahelise sihtkoha vahel lendab aastas ligi 7 miljonit inimest?

CNN on avaldanud OAG (Official Airline Guide) ülevaate maailma kõige populaarsematest lennumarsruutidest, mida kasutab iga päev tuhandeid inimesi. Edetabelit juhib vaid kahetunnine lend Aasias, mis toimub Hongkongi ja Taipei vahel: sellel marsruudil läks (ja kuivõrd aasta pole veel läbi, siis tehniliselt ka läheb) 2024. aastal müüki 6 781 577 reisijakohta. Muidugi ei olnud kõik lennukid täiesti välja müüdud. Ka teine menukas marsruut asus üht otsa pidi Aasias: Kairo (Egiptus) ja Jiddah' (Saudi Araabia) vahel vooris lennukeid sedavõrd palju, et kokku on 2024. aasta lõpuks sel marsruudil lennanud 5 469 274 reisijat. Populaarsuselt kolmas oli Incehoni (Soul) – Narita (Tokyo) liin, neljas viib Kuala Lumpurist Singapuri, viies ühendab Incehoni Osakaga, kuues toimib Dubai ja Ar-Riyāḑi vahel, seitsmes kulgeb Bangkokist Hong Kongi, kaheksas on õhusillaks Jakartast Singapuri ning üheksas lõimib läbi taevalaotuse Bangkoki ja Singapuri. Alles kümnes marsruut (kus reisijatekohti müügil 4 011 235) on läänemaailmas ja ühendab üle Atlandi ookeani juhtivaid finantskeskuseid Londonit ja New Yorki. 

Siiski pole kõnealused marsruudid tehniliselt võttes kõige-kõige populaarsemad: enim reisijaid voorib edasi-tagasi teatud linnapaaride vahel hoopis riigi piires. Koreas pandi 2024. aastal 14 183 719 reisijakohta müüki Jeju turismisaare ja Gimpo (Soul) vahelisel liinil, mis jääb siiski veel veidi alla koroonaeelse aja enam kui 17 miljonile.

Märksõnad

Tagasi üles