Tuul oli hommikul nii vali, et keerutas Bonneville’i soolatasandikel koguni valgeid pilvi üles. See oli seda üllatavam, et Utah lääneservas vastu Nevada piiri laiuval maailmakuulsal autode kiirusrekordite püstitamise valgel tasandikul oli pinnas kohati nii niiske, et vesi lausa sillerdas. Kust too tolm küll võis tulla?
Jaanus Laidvee, kellega talvel koos Tartu teatesuusamaratoni sõitsime, utsitas, et proovigu ma järele, kas vesi on ka soolane. Ütlesin resoluutselt «ei» – pole ju mõtet riskida juba Ameerika esimesel treening-, puhke- ja seiklusnädalal mõnda häda endale külge saada. Tont teab, mis bakterid seal soolases vees elutseda võivad.
Aga muidu on Bonneville’i soolatasandike pinnas tugev ja tahke, ehkki Subaru Outbacki võimekuse sellel otsustasime siiski proovimata jätta. Kuuldavasti on nii mõnedki autod petlikult pehmetesse kohtadesse sattunud ja sinna lootusetult kinni jäänud.
Lähemal uurimisel ilmneb, et pole soolatasandike pinnas nii laudsile sugugi, nagu ilufotodel paistab. Vabalt võib krobelisi soolatükke sõrmedega pinnasest lahti kangutada. Aga ju see siis ei sega superautodel lennukiga võrreldavaid kiirusi arendamast.
Hommikul tegime 54-miilise ringi ümber Silver Islandi mägede, mis piiravad Bonneville'i soolatasandikke loodest. Kruusatee oli üllatavalt hea, lubas kohati sõita ligi 80 km/h. Mis peamine – valitses peaaegu täielik üksildus. Ainult üks auto tuli vastu. Uskumatult hea on üle tüki aja inimestest puhata. Ja siin Utah’s seda vaba ruumi jätkub.