Cambridge'i ülikooli teadlased on välja pakkunud julge plaani, et lennundustööstus jõuaks aastaks 2050 süsinikuneutraalsuseni – seda lennuaegu pikendades.
MIKS NII? ⟩ Teadlased nõuavad, et kõik lennud oleksid tulevikus vähemalt tund aega pikemad
The Independenti teatel tähendaks julge meede lennukiiruse vähendamist 15 protsendi võrra, lisades keskmisele lennule umbes 50 minutit. Uuringu kohaselt vähendaks see kütusekulu viis kuni seitse protsenti ja aitaks vähendada lennunduse panust kliimamuutustesse, mis moodustab praegu umbes neli protsenti ülemaailmsest kogumõjust. Uuring on praegu ÜRO-le esitamisel.
Prognooside järgi võiks kütusekulu väheneda poole võrra aastaks 2050.
Eksperdid pakkusid, et pikemaid lende võiks kompenseerida tõhusamalt korraldatud lennujaamadega, kus oleks vähem viivitusi – kuigi selline idee võib reisijates üle maailma silmade pööritamist esile kutsuda.
Varasem uuring hoiatas, et sagedased lennuhäired on uueks normaalsuseks muutumas – tingitud Covid-19ga seotud muutustest ja reisijate arvu kasvust.
Pärast seda, kui Boeing on silmitsi seisnud mitmete probleemidega, kus lennukiosad on lennu ajal lahti tulnud või ära lennanud, soovitas uurimisrühm ka kvaliteetsemalt valmistatud lennukeid, mis võiksid reisijatele suuremat kindlust pakkuda, vahendab New York Post.
Professor Rob Miller Cambridge'i Whittle'i laborist ütles, et lennundustööstus vajab terviklikku süsteemimuutust, et neid eesmärke saavutada.
«Lennufirmad, tootjad ega lennujaamad ei suuda seda üksinda ette võtta,» ütles ta The Timesile.
Miller tunnistas, et selline algatus võib praegu liialt ambitsioonikas olla. «Mitte et keegi ei taha seda teha, vaid kogu süsteemi keerukus muudab selle väga raskeks.»
«Lennundus on praegu pöördelises hetkes – sarnases olukorras, kus autotööstus oli 2000. aastate lõpus,» lisas ta.
Elon Muski Tesla tarnis oma esimesed elektriautod klientidele selle kümnendi lõpus. USA energiaagentuuri andmetel oli 2023. aasta lõpuks enam kui 16 protsenti Ameerika sõidukitest elektrilised või hübriidautod.