USAs sai Alaska Airlinesi ja Hawaiian Airlinesi liitumine võimaluse edasi minna

Copy
Erinevalt Alaska Airlinesist kasutab Hawaiian ka laiakerelisi reisilennukeid.
Erinevalt Alaska Airlinesist kasutab Hawaiian ka laiakerelisi reisilennukeid. Foto: Tomas del Coro / Wikipedia Commons

Ametivõimud ei kasutanud võimalust liidule kaikaid kodaratesse visata.

 Reisiajakirja Travel and Leisure andmeil möödus 21. augustil tähtaeg sekkuda Alaska Airlinesi ja Hawaiian Airlinesi liitumisplaanidesse, kuid US justiitsministeerium otsustas jätta võimaluse kasutamata.  Järgmiseks on vaja saada luba USA Transpordiametilt. Peamiselt USA siseliine lendava Alaska Airlinesi ja Havai saarestikus baseeruva Hawaiian Airlinesi liitumisplaanid tulid avalikuks detsembris 2023, kui Alaska Airlines teatab, et kavatseb Hawaiiani ära osta umbes 1.9 miljardi USA dollari eest. Liitumine võimaldaks Alaska Airlinesil (mis lendab ka Havaile) ligipääsu Hawaiiani lennuvõrgule, kuhu kuuluvad sihtpunktid Austraalias, Jaapanis, Koreas, Tahitil ja Ameerika Samoal.

Alaska Airlinesil on üle 300 kitsakerelise lennuki ja enam kui 100 sihtpunkti Põhja-Ameerikas.
Alaska Airlinesil on üle 300 kitsakerelise lennuki ja enam kui 100 sihtpunkti Põhja-Ameerikas. Foto: Johnnyw3 / Wikimedia Commons

Alaska Airlines kuulub juba praegu oneWorld allianssi ning kuigi säilitada plaanitakse mõlemad brändid, võib oneWorldiga tulevikus liituda ka Hawaiian. Travel and Leisure märgib, et mitmed teised liitumised sama libedalt ei ole läinud, näiteks pani föderaalkohtunik käesoleval aastal konkurentsi kahjustamise tõttu käe ette JetBlue ja Spirit Airlinesi ühinemisele ning eelmisel aastal blokeeriti JetBlue ja American Airlinesi vaheline plaanitud allianss.

Tagasi üles