Kuidas õppida tundma üht liidumaad tahtmatult, aga soodsalt

Copy
Regionalexpressi rong.
Regionalexpressi rong. Foto: Lars Steffens / Wikimedia Commons

Hesseni liidumaa regionaalrongipileti võlusid tutvustab ajakirjanik Thea Karin.  

Seiklused Saksamaa keskpunktis Hesseni liidumaal algavad jõudes Saksamaa suurimasse lennujaama Frankfurt-Main, mille pindala on võrdne 11 Monaco või 3200 jalgpalliväljaku omaga. Et saada edasisõiduks rongipilet, tuleb suunduda reisikeskuse pikka järjekorda, sest segadust on Saksamaa rongiliikluses palju ja kohe hakkab see endast ka märku andma. Et jõuda valitud sihtpunkti, soovitab kogemustega rongispetsialist vastavat marsruuti, trükib välja rongide ajad ja ümberistumisjaamad ja pakub soodsaima hinna – kolme peale saame Hessenticketi ehk Hesseni liidumaa regionaalrongipileti 41.00 euro eest.

Esimeses ümberistumisjaamas selgub, et vajalik rong täna ei sõida. Suundume uuesti järjekorda uurima, mis edasi. Tunni aja pärast tuleb järgmine rong, aga kas ta sõidab, ei ole teada, seega tuleb muuta marsruuti. Jõuame järgmisse jaama. Valjuhääldaja annab teada, et muudetud on perroon. Perronile jõudes on seal kirjas mitmed rongid ja ajad, aga mitte meile vajalik rong. Appi tuleb erkpunases riides selgelt rongijaama juurde kuuluv isik ja annab nõu hoida tema lähedusse: «Mina pean tagama selle rongi kohalejõudmise, ma püüan välja selgitada, kas ta tuleb ja millisele perroonile.» Nii jõuame lõpuks õige rongini ja õigele perroonile. Paaritunnise hilinemisega oleme kohal ja näinud vahepea erinevaid rongijaamu, mitmeid erinevaid maastikke.

Nädalalõpuks kõnealust regionaalrongipiletit ette osta aga ei saa. Nüüd tuleb teada, et väikestes rongijaamades ei saa seda osta ei laupäeval ega pühapäeval, sest kassa on suletud. Automaat 50 euroseid kupüüre vastu ei võta ja ilma piletite rongile astudes ootab trahv. Eesti internetiga harjunud inimesele see probleemi ei tekita, sest pileti saab bahn.de alt osta lihtsalt, peab leidma õige pakkumise ja oskama veidi saksa keelt. Hea on ka teada, et suurte kollaste infotabelite rongiaegade infot alati uskuma ei pea, sest neid ei ole jõutud aktualiseerida.

Tagasiteeks valime variandi kiirong Intercityga. Satume istuma vagunisse, mida kuskil kirjas ei ole, seetõttu on seal hulganisti vabu kohti. Õigel ajal tagasi lennujaamas mõtleme sooja tundega Hesseni liidumaa regionaalrongide piletile, mis võimaldab sõita sinna-tänna, risti-rästi läbi terve liidumaa, õppida tundma Saksamaa rongisüsteemi toimimist, olema tegevuses, mõtlema kaasa, suhtlema kohalikega ja jõudma siiski kohale. Kui Frankfurdi lennujaama 2026. aastaks kavandatud Terminal 3 valmis saab, siis on kindlasti oodata uusi avastusi. Terminal 3 saab olema sama suur kui 25 jalgpalliväljakut.  Kindlasti juhatavad ka sealt  sildid rongijaamadeni, ära arvata tuleb ainult, kas sinna viivad shuttle-bussid või magnetrong, leida õige liidumaa regionaalrongide pilet ja uus seiklus võib alata.

Tagasi üles