SINNA JA TAGASI Tühja kummi reegel

Copy
Kui hilineb sõiduk, tuleb sellega lihtsalt leppida, kui hilineb reisija, tuleb (enamasti) juurde maksta.
Kui hilineb sõiduk, tuleb sellega lihtsalt leppida, kui hilineb reisija, tuleb (enamasti) juurde maksta. Foto: Konstantin Sednev

Mulle meeldib reisida LuxExpressi bussidega, mille taga asub avaram ala nimega lounge. Eriti ihaldusväärsed on vasakus servas asetsevad istmed, kus naabrit ei olegi. Kui veab, võib pilet ka lounge’is olla odav: nädalapäevad tagasi õnnestus edasi-tagasi reis Tallinnast Tartusse osta tänu veebiallahindlusele 20 euro ja 40 sendi eest. Ootasin uinutavat sõidukogemust läbi rohelusse mattunud Eesti, kuid sattusin kaasa elama draamale: keegi isik kurtis telefoni, et oli kodust lahkuma asudes endale supi sülle tõmmanud.

Riiete vahetamise ja katsete tõttu köögis korda taastada jäi reisisell maha sõidukist, kuhu oli võetud pilet, olgugi et kiirustas bussijaama taksoga. Tuli osta uus pilet, aga alles oli jäänud vaid üks koht «äriklassis» ning ilmselt enam mitte 10 euro ja 20 sendiga, vaid märksa soolasema summa eest. Kõik need välja­minekud olid õnnetu matkamehe panga­konto tühjaks teinud ning nüüd oligi ta nutu veerel. «Kuidas võib inimene olla selline debiilik,» ahastas ta.

Suutsin õnnetule reisijale kaasa tunda, sest olen korduvalt maha jäänud, enamasti küll lennukitest. Vahel pole olnud midagi teha (kord, kui magasin suurejooneliselt sisse KLMi lennupileti Ühendemiraatidesse, kahtlustasin lennufirma töötajate hääles isegi võidurõõmu), vahel on halastatud. Vähemasti USAs on räägitud ka «tühja kummi reeglist», mille raames võidakse viperuse – näiteks tühjaks läinud autokummi – tõttu hilinemisega lennujaama jõudnud reisija suunata järgmisele lennule ka siis, kui pilet pole muudetav või oleks muudatus lubatud ainult lisamaksu eest.

Tagasi üles