Uus lisatasu ulatub kuni 72 euroni iga lennusegmendi kohta.
Lufthansa hakkab homsest «keskkonnakuludega» seoses rohkem raha kasseerima
Lufthansa Group teatab, et alates 26. juunist lisandub väljastatud piletitele «keskkonnakulude lisatasu» (enviromental cost surcharge), mis ulatub sõltuvalt reisiklassist ja lennu pikkusest ühest kuni 72 euroni iga lennusegmendi kohta. Üks lennusegment on näiteks lend Tallinnast Frankfurti, lend läbi Frankfurdi Londonisse sisaldab aga juba kahte segmenti ja edasi-tagasi lend Londonisse nelja segmenti.
Kõige odavam on lisamaks turistiklassis ja lühilendudel, kõige kallim aga esimeses klassis ja väga pikkadel lendudel, kus neljasegmendilise pileti puhul võib lisatasu võrduda 288 euroga. Lisaks Lufthansa enda lendudele laieneb lisatasu ka teistele Lufthansa Groupi liikmetele, seega saavad hakata uut lisatasu maksma ka Austrian Airlinesi, Brussels Airlinesi, Eurowingsi, SWISSi, Air Dolomiti, Discover Airlinesi, Edelweissi, Lufthansa City Airlinesi ja Lufthansa CityLine'i kliendid.
Lufthansa on põhjendanud, et lisatasu katab täiendavad kulud, mis tulenevad seadusandlikest keskkonnaregulatsioonidest ja viidanud täpsemalt nõudele, mis sätestab, et alates 2025. aastast peab lennukikütus sisaldama kaks protsenti jätkusuutlikke komponente. Ka on Lufthansa viidanud Euroopa heitkogustega kauplemise süsteemi kohandustele ja muudele regulatiivsetele kuludele.
Lennukikütuse koostise muutumine on regulatiivselt ette nähtud kestma aastakümneid. 2050. aastaks peab lennukikütus sisaldama 70 protsendi ulatuses jätkusuutlikke (sustainable) ja 35 protsendi ulatuses sünteetilisi komponente, on kirjas Euroopa Nõukogu veebilehel.
Kuigi uus lisatasu hakkab kehtima alates 26. juunist väljastatud piletitele, kehtib see siiski vaid reisidele, mis väljuvad alates 1. jaanuarist 2025. Ka ei laiene lisatasu reisidele Jaapanist ja Jaapanisse, Hong Kongist algavatele lendudele ja piletitele, mis on väljastatud Iraanis. Samuti jääb lisatasu rakendamata eurowings.com lehelt ostetud Eurowingsi lendude puhul. Samas hakkab uus lisatasu eeldatavalt lisanduma ka boonusprogrammidega kogutud miilide või punktide eest väljastatud preemiapiletitele.
Kuidas reageerivad teised Euroopa lennukompaniid, ei ole veel teada. Reutersi artiklis viidatakse siiski, et 2022. aastal mõõduka keskkonnaalase lisatasu kehtestanud Air France-KLM Group kaalub Lufthansa tuules nüüd uusi lisamakse ja tasu võib olla kõrgem.