Saksa riisling minu pokaalis on sama kahvatukollane kui Helsingi toomkiriku seinad arhitekt Karl Ludvig Engeli projektil. Ta on selle maalinud akvarellidega – aastal 1830 vahetas arhitekt pintsleid samasuguse osavusega, kui tema tänapäevased kolleegid autoCADi uuendusi alla laadivad ja avavad. Ehk pole see juhus, ehk igatses Tallinnast Helsingisse kolinud saksa arhitekt kodumaad nii väga, et linn kandis selle värvikoodi.
Tellijale
Helsingi on ilus linn, kui on meeles vaadata vaid praegust hetke
Sest kui Engel tsaar Aleksander I käsul Helsingisse kolis, et sellest jumalast hüljatud pimedast ja külmast külast Soome suurvürstiriigi väärikas pealinn ehitada, ei olnud Helsingi ja tema kodumaa vahel liikumine nii lihtne kui tänapäeval. Isegi Tallinna, mis oli Helsingi kõrval tõeline metropol, ei saanud ta toona sõita Rheinhessenist pärit riislingut täis klaasi käes keerutades – nii kõrvalisse kolkasse kui Helsingi polnud keegi näinud põhjust laevaliinigi avada.