Kuidas Hispaania hiigeltrahv odavlennufirmadega lendamist muuta võib?

reis.postimees.ee
Uuendatud 2. juuni 2024, 17:22
Copy
Ryanairi netokasum eelmisel aastal oli 1.3 miljardit eurot. Hispaania tarbijakaitsjate hinnangul kasutab lennukompanii raha teenimisel aga ka selliseid praktikaid, mida taluda pole võimalik.
Ryanairi netokasum eelmisel aastal oli 1.3 miljardit eurot. Hispaania tarbijakaitsjate hinnangul kasutab lennukompanii raha teenimisel aga ka selliseid praktikaid, mida taluda pole võimalik. Foto: Michael Oldfield / Wikimedia Commons

​Hispaania kuningriigi tarbijakaitsjad on määranud Ryanairile, Voloteale, Easyjetile ja Vuelingule 150 miljoni euro suuruse hiigeltrahvi, kirjutas Postimees täna. Kuidas võib see aga mõjutada reisijate elu tulevikus?

Populaarne reisiteemaline veebileht Loyaltylobby on Hispaania otsust kommenteerides selgitanud, et tegemist pole mitte üksnes rahalise karistusega halbade praktikate eest, kehtestati ka kohustus edaspidi paremini toimida.

Täpsemalt keelavad Hispaania võimud lennufirmadel edaspidi nõuda lisaraha käsipagasi lennukisse võtmise eest, kuigi neil jääb õigus määrata käsipagasi maksimaalne suurus ja kaal.

Teiseks ei saa lennufirmad nõuda lisaraha istekohtade valiku eest siis, kui broneeringus on kaitset vajavate reisijagruppide esindajaid, näiteks lapsi.

Kolmandaks peavad lennufirmad edaspidi näitama kõikesisaldavat hinda kohe otsingu alguses.

Neljandaks peavad lennufirmad aktsepteerima lennujaamas sularahamakseid.

Lisaks on eraldi otsuseosa Ryanairile, kellel keelatakse pardakaardi väljatrükkimise eest lennujaamas nõuda liialdatud summasid. Loyaltylobby hinnangul ongi 150 miljonist proportsionaalselt teistest suurem osa Ryanairi kanda.

Veebilehe Aviation24.be andmeil on lennufirmade assotsiatsiooni president Javier Gándara nimetanud otsust ebaõiglaseks ja teatanud, et lennufirmad kavatsevad selle vaidlustada. Tarbijakaitsegrupp Focus toetab aga trahve ja kutsub kliente üles juba makstud summasid tagasi nõudma. Seega sõltub lõplik tõde ilmselt kohtus.

Kuivõrd Ryanair lendab kahel korral nädalas Tallinna ja Barcelona vahet, võib Hispaania tarbijakaitsjate tegevus teoreetiliselt mõjutada ka Eesti reisijate õigus, olgugi vaid ühel liinil.

Tagasi üles