Selgus Boeingu vilepuhuja surma põhjus (1)

Simo Männiste
, Ajakirjanik
Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Shutterstock

John Barnett (62), kes oli kokku 32 aastat Boeingu kvaliteedikontrolli insener, leiti märtsis hotellist surnuna. Väidetavalt saabus surm kuulihaava tõttu.

Charlestoni maakonna kohtuarsti avaldatud autopsiaaruandes märgiti, et Barnetti tervisekaartide läbivaatus ja intervjuud tema perekonnaga näitasid, et ta kannatas kohtuprotsessist tingitud kroonilise stressi, ärevuse ja traumajärgse stressihäire (PTSD) all.

Aruande järgi oli surma põhjuseks märgitud enesetapp.

Enne surma väitis Barnett, et Boeing kasutas tahtlikult oma lennukites defektseid osi ja hoiatas, et 787 Dreamlineri reisijad võivad äkilise dekompressiooni korral sattuda hapnikupuudusse.

Ta sõitis 26. veebruaril Louisianast Lõuna-Carolinasse Charlestonisse, et osaleda Boeingu vastu algatatud kohtuasja käigus toimuval ülekuulamisel. Boeingu advokaadid küsitlesid teda 7. märtsil ja tema advokaadid järgmisel päeval.

Barnett pidi ütluste andmist jätkama 9. märtsil. Charlestoni maakonna kohtuarst Bobbi Jo O'Neal märkis autopsiaaruandes, et Barnett ei olnud sel päeval vastanud oma advokaatide kõnedele.

Pärast kohtumenetlusele ilmumata jätmist kontrollisid advokaadid Barnetti käekäiku ja ametivõimude sõnul leiti ta oma hotelli parklast kuulihaavaga peas.

Aruande järgi kandis Barnett mitmevärvilist varrukateta särki, teksapükse ja musta vööd. Paremas käes oli püstol ja uurijad kinnitasid hiljem, et tema käel olid püssirohujäägid. Nad leidsid autost ühe hülsi ja tema kaasreisijaistmelt hüvastijätukirja.

Aruandes märgiti ka, et valvekaamera salvestuste põhjal nähti Barnetti hotellist väljumas ja autot, kust ta hiljem leiti, parkimiskohale tagurdamas. Aruande kohaselt ei olnud Barnettil kellegagi kokkupuuteid.

Aruanne tuleb pärast teise Boeingu vilepuhuja surma selle kuu alguses.

Joshua Dean, kes töötas kvaliteediaudiitorina Spirit AeroSystemsis, suri tema perekonna sõnul mai esimesel nädalal. 45-aastane, aktiivse eluviisiga ja arvatavasti hea tervisega mees suri haiglas pärast kiiresti kulgeva infektsiooni tekkimist.

Fox59 andmetel põdes ta B-grippi ja MRSAd ning haigestus kopsupõletikku.

«Minu vend Joshua suri täna hommikul ja on koos meie väikevennaga. Ma ei tea, kui palju mu pere peab veel taluma. Ma ei tea, kui palju ma ausalt öeldes veel suudan taluda,» kirjutas tema õde Taylor Rae Roberts pärast venna surma Facebooki postituses.

Advokaat Brian Knowles, kes esindas mõlemat meest, kirjeldas neid kui kangelasi, kes tahtsid aidata ettevõttel paremini hakkama saada.

«Ma ei taha, et Joshi ja Johniga juhtunu takistaks teisi samadel teemadel rääkimast.»

Knowles lisas, et eksisteerib veel vähemalt kümme Boeingu vilepuhujat, nii endised kui ka praegused töötajad, kellega on kõik hästi.

Mõned päevad pärast Deani surma väitis ka Spirit AeroSystemsi endine kvaliteedijuht Santiago Paredes, et teda survestati maha vaikima kõiki defekte, mida ta lennukite kerede kontrollimisel leidis. Spirit AeroSystems on Boeingu suurim tarnija, kes ehitab suure osa 737 Max lennukitest.

CBSile ja BBC-le antud intervjuus ütles Paredes, et töötas umbes kümme aastat Kansases Spirit AeroSystemsi tootmisliini lõpus, kus ta tegi enne Boeingule saatmist 737 lennukikere lõppkontrolli.

Tagasi üles