:format(webp)/nginx/o/2024/04/12/15999130t1hf5e3.jpg)
On asju, mida tavareisija ei saa reisimisel kontrollida: lennupiletite hinnad, pikad järjekorrad piiriületuspunktides, tühistatud või edasi lükatud lennud. Kuid on siiski midagi, mida igaüks saab teha, et lend oleks võimalikult mugav – valida välja omale sobiv istekoht.
Kuigi enamik reisieksperte nõustub, et istme valikul ei ole suurt tähtsust, võivad mõned reisijad kogeda, et nende lend kulgeb palju sujuvamalt, kui istuvad tiiva lähedal.
Mitmed piloodid on rääkinud, et tiibade läheduses istumine tagab kõige sujuvama lennu just sellepärast, sest nii oled kõige lähemal lennuki tõste- ja raskuskeskmele.
/nginx/o/2024/04/12/15999133t1hed0e.jpg)
Kuna tuul, õhuvool, pöördemoment ja gravitatsioon avaldavad lennukile jõudu, hakkab lennuk «pöörlema» ümber oma raskuskeskme. NASA Glenni uurimiskeskus määratleb raskuskeset kui «lennuki massi keskmist asukohta». Tiib on ka see, mis aitab lennukit tõsta (lennuinsenerid nimetavad seda «tõstekeskuseks»). Istumine kohas, kus nii lennuki tõste- kui ka raskuskese kohtuvad, mis tähendab, et vastandjõud suruvad võrdselt nii üles kui alla, tagab tavaliselt sujuvaima sõidu.
Turbulentsi on kõige rohkem tunda aga lennuki tagaosas. Mõelge näiteks kiikumisele. Need, kes istuvad kiigu otstes, saavad pisut pöörasema sõidu kui see, kes istub täpselt selle keskel. Siiski tuleb meeles pidada, et lennukid on loodud pakkuma ühtlaselt mugavat sõitu kõigile pardal olijatele, olenemata istmete asukohast.
Allikad: Travel+Leisure, Oxford Mail, CNtraveler