SINNA JA TAGASI ⟩ Kuidas müüa Eestit Soome turistile

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Kohal oli ka juba teenekas messieksponaat Eesti vaatamisväärsustega.
Kohal oli ka juba teenekas messieksponaat Eesti vaatamisväärsustega. Foto: Anna Autio/Matkamessut 2024

Vahetult enne seda, kui Helsingis möödunud nädalal suurel turismimessil Matka 2024 pidi hakkama esinema EASi ja Kredexi ühendusasutuse uuringute koordinaator Piret Kallas, oli lavaesine veel rahvast pungil. Ahnelt neelati eelmise esineja viimaseid sõnu, mis puudutasid tehisintellekti ja turismiäri kokkupuutepunkte. Siis algas aga kiirustades suur rahvasterändamine ning kui proua Kallas kõnepulti sammus, oleks otsekui ootamatu sügisiil lehehunnikust läbi puhunud. Nad ei saanudki teada, millest ilma jäid.

EAS ja Kredex hakkas nimelt esitlema Visit Estonia uuringut «Soome turistide huvid Eestis ja reisieelistused». Numbrid vaheldusid infograafikaga, infograafika numbritega. Ilmnes, et vaid 6 protsenti uuringus osalenud soomlastest ei olnud kunagi Eestis käinud, 49 protsenti olid tee võtnud ette üle 10 korra. Üks protsent uuringusse sattunuid olid Eestis elanudki. Innukaim oli vanusegrupp 65+, kellest üle poole olid käinud Pärnus ja kolmandik Tartus ja Saaremaal. Narva oli sattunud viiendik.

Enim (59 protsenti) meelitavad soomlasi restoranid-kohvikud, loodus (kuid eks seda ole ka aina vähem alles) läheb korda 32 protsendile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles