SINNA JA TAGASI Tagasi lihtrahva hulka

Copy
Lennundusse jõudis lojaalsuse premeerimise idee USAs ja 1970ndatel.
Lennundusse jõudis lojaalsuse premeerimise idee USAs ja 1970ndatel. Foto: Jonathan Schilling/Wikimedia Commons

Jaanuari algul leidis aset draama, mis ei lähe Eestis korda peaaegu mitte kellelegi. Nimelt teatas hotellihiiglane IHG, et nende eksklusiivses kliendiprogrammis ei saa Royal Ambassadori tasemele jõudnud kliendid enam hotellitoa minibaare volilt tühjaks juua.

Tasuta igapäevane minibaar (ka šampanjadega) oli Royal Ambassador taseme suurimaid eripärasid; dekadentlik luksus, mille pälvimiseks pidi luksusbrändide hotellides aastas üldjuhul kulutama üle 10 000 euro. Paraku tulid halvad uudised kambakesi. Royal Ambassadorid ei saa enam garanteeritult tuba kätte kell 8 hommikul, vaid alles kell 10 ning tasuta upgrade ei tähenda enam kindlalt sviiti, vaid üksnes kaks kategooriat paremat numbrituba.

Temaatilistes internetifoorumeis avaldati nördimust, end tunti röövituna. Mõnedki aastas sadu öid hotellides viibijad deklareerisid, et enam pole mingit põhjust IHGle lojaalne olla. Kuid võis aimata ka kergendust: nüüd saame öömaja valida ka teiste hotellide seast. See – ühelt poolt lojaalsusprogrammide poolt pakutava lahjendamine, teisalt aga illusioonid kaotanud klientide demarche – on reisimaailmas jõuline trend.

Tagasi üles