Pea pooled Tallinki laevad ei sõida Läänemerd (1)

Copy
Varem Stockholmi ja Riia vahel sõitnud ja siis Ukraina põgenikke majutanud Isabelle on saanud Tallinnas uue rentniku värvikuue ja valmis minema Kanadasse raha teenima ujuva ulualuse ehk floatel´ina.
Varem Stockholmi ja Riia vahel sõitnud ja siis Ukraina põgenikke majutanud Isabelle on saanud Tallinnas uue rentniku värvikuue ja valmis minema Kanadasse raha teenima ujuva ulualuse ehk floatel´ina. Foto: Taavi Sepp

​Eesti laevafirma on tervelt seitse oma alustest kas tštarterdanud või sadamasse jätnud. Läänemerelt on eemaldatud pigem suurema kajutitearvuga laevad; pakkumisest on kadunud üle 16000 reisijakoha.

Tallink Grupp omab kodulehe kohaselt 9 kruiisilaeva (Baltic Queen, Baltic Princess, Galaxy I, Victoria I, Romantika, Silja Symphony, Silja Serenade, Silja Europa ja Isabelle), 2 kaubalaeva (Regal Star ja Sailor) ning 4 shuttle-tüüpi reisilaeva (MyStar, Megastar, Star ja Superfast IX). Kokku on aluseid seega 15. Seitse laeva  ei ole Postimehe reisiveebi uurimuse kohaselt aga meie vetes kasutusel. See paistab välja ka sõidugraafikutest: näiteks Tallinnast Stockholmi saab praegu vaid ülepäeva, Helsingi ja Tallinna vahel ei pakuta meelelahutuslikke öiseid kruiise, katkestatud on liiklus marsruudil Riiast Stockholmi ning ka Turu ja Stockholmi vaheline laevaliin on eeloleva suveni sootuks käigust maas.

Uurisime Tallinkist täpsemalt, mida teevad need laevad, mida praegu Läänemerel merel näha pole.

Star (2080 reisijakohta) – prahitud Irish Continental Group plc´ile käesoleva aasta aprillist 20 kuuks koos võimalusega pikendada lepingut 2+2 aastat.

Silja Europa (3123 reisijakohta)– prahitud Slaapschepen Public BV-le( Hollandisse) kuni 2023. a lõpuni.

Romantika (2500 reisijakohta) – oli prahitud Holland Norway Lines BV-le kuni 2025.a kevadeni, kuid hetkeseisuga on leping läbi. Põhjuseks on ilmselt Holland Norway Lines BV raskused, mis on jätnud reisijad ostetud meresõitudeta. 

Galaxy (2800 reisijakohta) – prahitud Slaapschepen Public BV-le (Hollandisse) kuni 2023.a oktoobrini.

Victoria (2500 reisijakohta) – ei ole kellelegi prahitud, seisab hetkel Tallinna Vanasadamas ja ootab otsuseid järgmise tegevuse osas.

Supefast IX (728 reisijakohta) – prahitud Marine Atlantic Inc.-le Kanadasse kuni maikuuni 2024 aastal koos võimalusega pikendada veel 12 kuu võrra.

Isabelle (2480 reisijakohta) läheb aasta lõpus tšarterisse Kanada ettevõttele Bridgemans ja on juba Tallinnas võõbatud Bridgemani värvikuube.

Romanika läks makseraskustes firmale?

Laevafirma Holland Norway Lines BV, mis sai enda kätte Romantika, on veebilehe kohaselt makseraskustes. Laevakompanii on peatanud piletitemüügi ning teatab oma kodulehel, et MS Romantika praegu ei seila ning tegeletakse kiire lahenduse otsimisega, et merereise jätkata. Reisijatega lubatakse ühendust võtta e-maili kaudu. Veebilehel kohaselt on laev praegu Emdeni linnakeses ja tagasi Norrasse (Kristiansandi) ei sõida. Reisijatele avaldatakse kahetsust ja loodetakse, et neil on olemas reisikindlustus.

Tallink on teatanud, et alates 1. septembrist on prahtimisleping selle kompaniiga lõpetatud.

Romantika Saksamaa ja Norra vahet enam ei seila. Reisijatel soovitatakse ise endale uued piletid hankida.
Romantika Saksamaa ja Norra vahet enam ei seila. Reisijatel soovitatakse ise endale uued piletid hankida. Foto: Kuvatõmmis Holland Norway Lines kodulehelt

Slaapschepen Public BV tegeleb ajutise majutuspinna pakkumisega laevu hotellidena välja rentides ja samas floateli-äris on Kanadas ka Bridgemans. Irish Continental Group kujutab endast Iiri transpordigruppi, Marine Atlantic Inc opereerib aga laevaliine Kanadas, täpsemalt Newfoundlandi, Labradori ja Nova Scotia provintsides.

Tallink: prahtimine aitab riske maandada

Tallinki pressiesindaja Katri Link lausub, et laevade prahtimise otsuseid on on olnud põhjendatavad Covid pandeemia ja sõja ning majandusolukorraga: «Covid-pandeemiast taastumine, millele järgnesid kohe geopoliitilised ja majanduslikud väljakutsed sunnivad ettevõtet hajutama riske ning tegelema lisaks tavapärasele reisijate- ja kaubaveole ka muude tegevustega, mis aitavad meil madalhooajal riske maandada.»

On aga ka positiivset: 2024. aasta suvel naaseb praegu Turu ja Kappelskäri vahel seilav laev Baltic Princess oma tavalisele liinile Turu ja Stockholmi vahel.

Tagasi üles