Erakordselt kuum juulikuu läks ajalooannaalidesse ka mitme pentsiku lennu-uudisega, mis paraku ei sisalda uusi põnevaid sihtkohtasid, erakordselt soodsaid lennuhindasid või lennufirmade pingutusi reisimismugavuse tõstmise vallas.
Viiskohutavat uudist halvasti käituvatest lennureisijatest (ja lennufirmadest)
Esitleme viit situatsiooni, mis jätsid lendamisega seoses paha maigu suhu ilmselt kõigile asjaosalistele ning on valdavalt seotud Ameerika Ühendriikidega, kus sedalaadi vahejuhtumeid miskipärast eriti sageli ette tuleb.
V koht: äriklassi tuterdanud reisija sundis õhuhiiglast Vaikse ookeani kohal ringi pöörama
20. juulil San Franciscost Taipeisse suundunud United Airlinesi lend UA871 naasis mitu tundi pärast starti tagasi Californiasse, sest üks turistiklassi reisija ei suutnud veebilehe Secretflying andmeil end eemal hoida äriklassist, mis pole teadupärast lennufirmadele meelepärane tegu. Hoolimata hoiatustest ei suutnud reisija äriklassi lummale vastu panna ning lõpuks otsustati õhusõiduk ookeani kohal ringi pöörata. On ebaselge, kas reisija suhtes rakendati lennukis jõumeetmeid, kuid United Airlines kuulutas sellise sõnakuulmatusega seoses välja teise astme ohuolukorra. Lennuk läks koos uute meeskonnaliikmetega – ja ilma pahandusetekitajata – taas Taipei poole teele kaheksa tundi hiljem.
IV: igal reisijale anti väga pikal lennul söögiks vaid tükike krõbekana
Neljanda koha saab juulikuises tobedate vahejuhtumite edetabelis British Airways, mille lend Turks ja Caicos saarekeselt Nassau kaudu Londonisse läks üle Atlandi ookeani teele väga kummalise proviandiga: igale reisijale oli vaid tükike KFC krõbekana. Kana serveeriti demokraatlikult kõigile sõltumata reisijaklassist. Kummalise dieedi põhjustas asjaolu, et lennufirma oli lasknud toitu valesti säilitades pahaks minna Londonist eelmisel lennul peale võetud söökidel. Sky Newsi andmeil olid tavaliste toiduootustega ehk normaalse kvaliteedi ja suurusega portsu lootnud reisijatele eriti halvas olukorras näiteks taimetoitlased ja halal-toitu oodanud. Reisiuudiste veebileht Loyaltylobby viitab sotsiaalmeediakanalis X tehtud postitusele, millest jääb mulje, et napp oli ka joogivalik. On ebaselge, kas lennule ettenähtud pudelid ja purgid jäeti maha koos toidukonteineritega.
Ilmselt säästis lennufirma kummalise toitlustusega lendu siiski opereerida otsustades kena kopika, mis muidu oleks tulnud välja käia reisijate hotellimajutuse ja hilinemiskompensatsioonidena.
III koht: Delta Airlinesi pardal seksuaalselt ahistatud reisijad nõuavad valurahaks kahte miljonit
Veebiväljaanne Insider andmetel küsib juulis koos 16 aastat vana tütrega New Yorgist Ateenasse lennanud naine lennufirmalt kahte miljonit dollarit, sest nende kõrval istunud mees olevat mõlemat seksuaalselt rünnanud. Mees oli purjus ning hagejate sõnul oli lennufirma talle pikal lennul serveerida jõudnud ei vähem ega rohkem kui 11 alkohoolset jooki. Lennukis joomisega tuleb aga olla ettevaatlik ka siis, kui alkoholi ei tarbita: nii selgub järgmisest uudisest.
II koht: armutu stjuardess filmis nurka pissivat naisreisijat
Juulikuu lõpusirgel lekkis internetiavarustesse kohutav video naisreisijast, kes lennukis end nurka kergendab. Video autoriks võib briti ajalehe Mirror andmeil pidada õhusõiduki stjuardessi, kes reisijal mürgisel toonil kaamerat tervitada käsib. Reisijat pole aga kerge hukka mõista, sest filmija ja filmitava vestlusest võib saada aru, et õnnetul naisel pole lastud tualetti kasutada kahe tunni jooksul ning reisija on meeleheitel. Lennusaatja käsib reisijal rohkem vett juua, sest tema uriin lehkavat vastikult.
Kommentaarides on jubeda situatsiooni toimumiskohaks peetud Spirit Airlinesi lennukit. Spirit Airlines on USA low-cost lennukompanii ning praktikast nähtub, et paljud ebainimlikud olukorrad kipuvad lennukites leidma aset miskipärast just USAs registreeritud või odavlennufirmade pardal.
I koht: raevunud lennureisija maksis stjuardessile maanteel kätte
Esikohauudises jõudis lennuraev maismaale – nimelt ründas väljaande Business Insider andmetel keegi pahategija USAs kiirteel American Airlinesi stjuardessi autot, kisendades raevukaid sõnumeid American Airlinesi kohta. Väidetavalt oli univormis stjuardess teel koju, kui teises autos liigelnud röökis tema tööandja kohta inetusi ning loopis stjuardessi autot esemetega. Punases sedaanis liigelnud pahategija püüdis vahejuhtumi TikTokis avaldanud stjuardessi sõnul teda ka teelt välja rammida. Intsident leidis aset suurtel kiirustel.
Häiritud stjuardess möönab, et American Airlinesi võib olla reisijaid frustreerinud paljude hilinemiste ja lendude tühistamistega, kuid sellegipoolest pole õige seda tema peale välja valada.
Kuhu on jäänud terve mõistus, head tavad ja inimlikkus?