Odavlennufirma Wizz Air palus avalikult vabandust, sest nad ei lubanud haavatud Ukraina sõduril oma lennul viibida.
KURB JUHTUM ⟩ Amputeeritud jalaga Ukraina sõdur visati lennukist välja (1)
TikTokis populaarseks saanud kurvas videos on näha meest, kes räägib lennuki eesotsas salongipersonaliga. Videole on lisatud juurde selgitav tekst. Lennuk suundumas Iisraelist Tel Avivist Poolasse Varssavisse ja lennukis viibis ka mees, kes oli Ukrainas Vene vägede vastu võideldes oma jala kaotanud. Iisraelis ravil käinud sõdur soovis pärast abi saamist koju naasta, kuid reis ei osutunud lihtsaks.
Vaatamata sellele, et mehel lubati lennukile minna, paluti tal enne õhkutõusmist lahkuda. Klippi sotsiaalmeedias jaganud kasutaja kirjutas vene keeles, et mees oli salongipersonaliga rääkides endast väljas, ta nuttis ja karjus ning küsis korduvalt lennuki töötajatelt, kuidas ta koju saab.
Väidetavalt näitas mees stjuardessidele ka oma koti sisemust, milles olid kingitused tema perele, kes oli teda juba pikka aega koju oodanud. Video postitaja lisas klipi juurde ka vabandused ja sõnas, et ta on kangelane.
@mbbddk Он плакал и орал «как я вернусь домой?» он показал стюардессе рукзак в котором были исключительно подарки для его семьи которая наерняка его долго ждала. Прости рандомный мужчина из самолета. Ты герой.
♬ оригинальный звук - hhhwvix
Väljaande Mail Online andmetel kestis salongipersonali ja reisija vaheline vestlus ligi poolteist tundi, enne kui mees lõpuks lennukist välja juhatati. Valgevene sõltumatu meediaväljaande NEXTA kirjutab, et mehel paluti lahkuda, sest ta ei saanud oma jalaproteesi tõttu korralikult oma kohale istuda.
Wizz Air ütles väljaandele The Independent, et nad vabandavad reisijale tekitatud probleemi pärast. Nad selgitasid, et ohutus on nende kõige suurem prioriteet ja meeskonna kohustus on tagada, et kõik reisijad oleksid lennukõlblikud või neid saadaks keegi, kes neid toetab. Kui on aga viiteid sellele, et reisijal on terviseprobleem, mis võib teda lennu ajal ohtu seada, on nad kohustatud pardale laskmisest keelduma.
Siiski tegi lennufirma selgeks, et nad ei diskrimineeri kunagi kedagi puude pärast ja nende lendudel on tihti ka proteesidega reisijaid. Lennufirma tunnistas, et sel juhul tuli teha raske, kuid vajalik otsus, mis tehti reisija turvalisust silmas pidades. Talle anti vesi ja koht, kus istuda, kuni ta lennujaama töötajatelt abi ootas. Ei ole selge, kuidas olukord lahenes, sest Wizz Air ei osanud kinnitada, kas reisija sai koju tagasi.