SINNA JA TAGASI Mida teie arvate?

Copy
Välilauad Banyan Tree hotelli restoranis Vertigo Bangkokis.
Välilauad Banyan Tree hotelli restoranis Vertigo Bangkokis. Foto: Caro/ScanPix

Taolisi kirju potsatab tänapäeval meilipostkasti peaaegu igaühele, kes midagi tarbinud on: «Tähtis küsitlus!», «Ootame tagasisidet!», «Teie arvamus on oluline!».

Reisiettevõtted on saatjate esireas, sest broneeringute tegemisel on meili­aadressi kasutamine tavaliselt möödapääsmatu. Kõige rohkem lõvikonservi söönud firmad hakkavad vastamata küsitluste puhul saatma ka «meeldetuletusi». Osa kirjade saajaist võib olla meelitatud, et nende seisukoht on nii väärtuslik, teistele võib näida tüütu, et masin inimtarbijat oma kirjadega pommitab. Ja kas kliendi tegelik arvamus ülepea kellelegi korda läheb?

Hiljuti seilasin Tallinnast Helsingisse ühe reisilaevaga, kus lõunasöök Rootsi lauas pidi kestma kaks tundi. Nii ütlesid kirjad laeva seinal. Tegin rahulikult kiiremaid asjatoimetusi, sest uskusin söömiseks piisavat 45 minutist. Mida keegi mulle ei öelnud – ka mitte Rootsi laua uksel, kus mulle eraldati koht ilmselt Eestist pärit reisijaile mõeldud saaliotsas –, oli see, et toite hakatakse ära kandma juba umbes 35 minutit enne katte lõppu. Nii olevat alati tehtud ja nii nägevat ette Soome seadus, mis ei luba roogadel liiga kaua laual olla. Mõttele, et bufee avamisaegadest teavitavatele siltidele võiks lisada hoiatuse: «Hakkame toite juba 35 minutit enne katte lõppu ära viima», reageeris laevapersonal nähtava vastumeelsuse ja umbusuga.

Tagasi üles