Skip to footer
Saada vihje

SINNA JA TAGASI Mida teie arvate?

Välilauad Banyan Tree hotelli restoranis Vertigo Bangkokis.

Taolisi kirju potsatab tänapäeval meilipostkasti peaaegu igaühele, kes midagi tarbinud on: «Tähtis küsitlus!», «Ootame tagasisidet!», «Teie arvamus on oluline!».

Reisiettevõtted on saatjate esireas, sest broneeringute tegemisel on meili­aadressi kasutamine tavaliselt möödapääsmatu. Kõige rohkem lõvikonservi söönud firmad hakkavad vastamata küsitluste puhul saatma ka «meeldetuletusi». Osa kirjade saajaist võib olla meelitatud, et nende seisukoht on nii väärtuslik, teistele võib näida tüütu, et masin inimtarbijat oma kirjadega pommitab. Ja kas kliendi tegelik arvamus ülepea kellelegi korda läheb?

Hiljuti seilasin Tallinnast Helsingisse ühe reisilaevaga, kus lõunasöök Rootsi lauas pidi kestma kaks tundi. Nii ütlesid kirjad laeva seinal. Tegin rahulikult kiiremaid asjatoimetusi, sest uskusin söömiseks piisavat 45 minutist. Mida keegi mulle ei öelnud – ka mitte Rootsi laua uksel, kus mulle eraldati koht ilmselt Eestist pärit reisijaile mõeldud saaliotsas –, oli see, et toite hakatakse ära kandma juba umbes 35 minutit enne katte lõppu. Nii olevat alati tehtud ja nii nägevat ette Soome seadus, mis ei luba roogadel liiga kaua laual olla. Mõttele, et bufee avamisaegadest teavitavatele siltidele võiks lisada hoiatuse: «Hakkame toite juba 35 minutit enne katte lõppu ära viima», reageeris laevapersonal nähtava vastumeelsuse ja umbusuga.

Sai sõidetud teisegi laevaga, kus bufee ehteks olevaid keedukartuleid oli kokk fantaasiahoos kunstipäraselt kaunistanud aedmaasikatega. Selles laevas on olemas ka Business Lounge, kus meeldiv tööd teha (ja kui toolide all roomates pistikupesa kätte on leitud, kostitada end klaasikese kangemaga). Kuid vana head Camparit polnud. «Kõik, mis olemas peab olema, on olemas!» teatas teenindaja vastuseks. Ei tekkinud taas tunnet, et kliendi arvamus kedagi tohutult huvitaks.

Tais arreteeriti nädal tagasi – küllap paljude heameeleks – USA live streamer Ice Poseidon, kelle veebi voogedastatud askeldamised on genereerinud kokku 93 miljonit vaatamist. Tähelepanu nimel vähesele risti ettelööjale sai saatuslikuks viietärnihotelli Banyan Tree restoranis Vertigo korraldatud provokatiivne ja vulgaarsevõitu tantsuetendus.

Nüüd võib veebikuulsust Tai komblus- ja netiseaduste rikkumise pärast oodata ees kuni viis vangla-aastat. Olukorda ei tee veebilehe Loyaltylobby hinnangul paremaks, et Ice Poseidoni fännid on kättemaksuks ujutanud restorani üle ühetärniste hinnete ja põrmustavate arvustustega, mida võib Tai seaduse alusel kriminaalseks laimuks pidada.

Taolisi kohtuasju (koos süüdistatavate arreteerimisega) on omanike meelest alusetult kriitiliste hinnangute pärast Tais tõesti ette tulnud. Niisiis tasub mõningates ilmanurkades enne «kaebuste raamatu» nõudmist tõesti üheksa korda mõelda, mis sinna kirja läheb.

Kommentaarid
Tagasi üles