OLE TARGEM Need tegevused häirivad stjuardesse eriti

Christin Krass
, Suvereporter
Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Krakenimages.com/Shutterstock

Lennates võib tekkida stressirohkeid olukordi, eriti hilinenud või tühistatud lendude tõttu. Oluline on meeles pidada, et lendamine on imeline ja lennukipersonal väärivad austust. Stjuuardid ja stjuardessid on turvaprofessionaalid, kes on koolitatud hädaolukordadega toimetulemiseks. Nad soovivad, et reisijad oleksid lahked ja austaksid üksteist. Travelandleisure.com uuris lennusaatjatelt, millised kümme reisjate tegevust häirivad neid enim.

1. Stjuardessi või stjuardi puudutamine

See on tüüpiline viga, mida reisjad teevad, kui soovitakse küsida või tellida midagi. Nii, nagu sa ei puuduta ka maapinnal olles võõraid, ära tee seda ka pardal. Austa teise privaatsust. Sõnadest täiesti piisab.  

2. Vee küsimine koheselt, kui oled lennukis maha istunud

Kui sul on vaja lendamiseks ravim sisse võtta, siis tee seda enne lennukisse minemist. Inimesed ei saa tihtipeale aru, et lennumeeskonnal on ainult mõned minutid aega, et kõik korrektselt istuma saada ning lennuk startida saaks.

3. Ebasobival ajal tualettruumi kasutamine

«Mul ei meeldi, kui nad näevad mind vahekäigus ja otsustavad siiski üles tõusta ja minust mööda suruda,» ütles üks meeskonnaliige.

«Ma ei talu, kui reisijad tõusevad püsti ja lähevad tualetti kohe, kui me söögiteenindust pakume,» lisas teine. «Juba niigi on raske kandikuga toime tulla, rääkimata sellest, et seda tasakaalus hoida kellegi pea kohal, samal ajal kui nad üritavad minust mööda pressida ja tagasi oma istmele pääseda.» Oota mõni minut ja mine siis kui vahekäik on tühi. 

4. Lennusaatja palumine olla sinu isiklik abiline

Olles teada saanud, et lend on hilinenud, ära eelda, et lennusaatjad teavad kõike ühenduslendude kohta. Nad saavad hilinemistest teada samal ajal kui reisjad ning nad ei saa neid mõjutada.

Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: ad-foto/Shutterstock

5. Call nupu vajutamine iga kahe minuti tagant

«Kui me oleme just õhku tõusnud ja turvavööde märk on endiselt sisse lülitatud, oleme peagi tagasi. Kannatage lihtsalt viis minutit,» sõnas meeskonnaliige. «Ja kui me oleme just teenindust lõpetanud või kui näete, et me teenindame mõne rea taga, siis oodake hetk.»

6. Toidu nõudmine pärast teeninduse lõppu

Kui te magasite toidukorra ajal või ei tahtnud sel hetkel süüa, pidage meeles, et hiljem ei pruugi toitu enam saada. Alati võib küsida, aga peate arvestama, et «ei» vastuse korral, ei ole teil mõtet sellest suurt asja teha.

7. Liiga raske kohvri tõstmiseks abi küsimine

 Paljud lennusaatjad saavad korduvast raskete pagasite tõstmisest kehalisi vigastusi. «Kui inimesed teavad, et nad ei suuda oma vigastuse või mõne muu isikliku põhjuse tõttu kotte tõsta, siis palun kontrollige see väravas enne üle.» ütles üks meeskonnaliige.

8. Venitamine keset vahekäiku

Pikamaalennu puhul on venitamine oluline. Lihtsalt veenduge, et teete seda sobivas kohas. «Kui ma liigun oma tööd tehes mööda vahekäike ja reisija seisab seal ees, ärge käituge nii, nagu ma tekitaksin teile ebamugavusi, kui palun mööda minna,» ütles üks stjuardess. «Ma teen oma tööd oma tööruumis.»

9. Küünte viilimine

See kehtib nii lennusaatjate kui ka kõigi kaasreisijate kohta. Mõned intiimsemad tegevused peaksid jääma neile sobilikesse kohtadesse.

10. «Aitäh» mitteütlemine

Elementaarne viisakus... Tegelikult võiks see olla esikohal. Järgmine kord, kui lennukist väljute, mõelge hetkeks kõigele, mida meeskond teie heaks tegi – alates vee ja toidu tagamisest kuni õhus viibimiseni – vähim, mida te teha saate, on öelda «aitäh».

«Mitte tänada pilooti lennukist lahkudes ja mind ignoreerida või isegi mitte otsa vaadata – kui solvav,» jagas stjuardess.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles