:format(webp)/nginx/o/2023/06/02/15363908t1h8939.jpg)
Eestis usinalt haaret laiendav hotellikontsern AccorHotels lisas oma perre järjekorras neljanda hotelli. Ettevõtte Ida-Euroopa hotellide arenduste asepresidendi Frank Reuli sõnul on Eesti turul tohutu potentsiaal.
Oru Hub hotelli avamiseks Eestisse lennanud Frank Reuli sõnul pakub nende kontsern hotellile palju uusi võimalusi. «Oru Hub hotell võidab meiega liitumisest palju. Meil on rohkem kui 80 miljonit püsiklienti üle maailma, kellest lõviosa Euroopas. See avab hotellidele nagu Oru Hub täiesti uue võrgustiku ja võimalused. Meie selja taga on väga suur meeskond,» selgitas Reul.
Ida-Euroopa arenduste presidendi sõnul on Accori võrgustikus kokku umbkaudu 5,5 tuhat hotelli, millest 3,5 tuhat asuvad Euroopas. Eile avatud Oru Hub hotellist ei saanud ainult Accori liige. Hotell lisati hotellikontserni verivärskesse Handwritten Collectioni brändi, olles kusjuures esimene Ida-Euroopast.
Oru Hub hotelli omanikuga hakati Accoriga liitumisest põgusalt vestlema juba eelmisel aastal ning arutelud kestsid mõned kuud. Peale ühise keele ja visiooni leidmist aidati hotellil viia oma toode uuele tasemele. «Meie meeskond nägi palju vaeva, et viia Oru hotelli teenindus uuele tasemele. Töötasime rohkem kogemuse poolega, mitte toote endaga, kuna hotell oli juba enne meiega liitumist väga heas korras ning värskelt renoveeritud. Andsime ruumidele ainult viimast lihvi,» rääkis Reul.
Eestis läheb Accori hotellidel Frank Reuli sõnul väga hästi. Kokku tegutseb nende brändi all praegu neli hotelli: Swissôtel, Ibis, lennujaama lähedal äsja avatud Mercure (loe lähemalt SIIT) ning eilsest Oru Hub. Aasta lõpuks tuuakse Accori perre veel L'embitu hotell ning paari aasta pärast L'Ermitage, mis Reuli sõnul vajab suuremat uuenduskuuri.
«Meil on igal turul kaks eesmärki: saada turujuhiks ning pakkuda erinevaid tooteid erinevatele klientidele. Praegu on see meil Tallinnas hästi õnnestunud. Meil ei ole ühte suurt 500 numbritoaga hotelli – selle asemel on meil väiksemad hotellid, mille seast leiab igaüks endale sobiva,» sõnas Reul.
Tallinna hotellimaastikku peab Reul elavaks ja hästi välja arendatuks. Ta lisab, et hotelli puhul ei ole oluline ainult tärnide arv, vaid ka nende sisu. «Kui sa oled kolme tärni hotell, siis ole parim kolme tärni hotell. Kui oled kahe tärni hotell, siis ole parim. See on täpselt see, mille nimel me vaeva näeme ning mis meid teistest eristab,» ütles Reul.
Ida-Euroopa arenduste president räägib, et on teadlik Eesti valitsuse plaanist tõsta märkimisväärselt majutusasutuste käibemaksukohustust ning tema sõnul on see iseendale käru keeramine. «Me oleme väga kohanemisvõimelised ja äri on kindlatel jalgadel. Kuid maksu tõstmine on üsna vastuoluline tegevus,» rääkis Reul.
Ta selgitab, et külalislahkussektorit tuleb vaadata kui ekspordina ehk lihtsamalt öeldes asjana, mis toob riiki raha sisse. «Kui me räägime Tallinnast, siis 70 protsenti siinsetes majutusasutustes ööbijatest on välismaalased. Mina vastutan ettevõtte tegevuse eest kahekümnes erinevas riigis ning nii suure maksu kehtestamine ei ole minu arust kuidagi loogiline.»
«Eestil on praegu harukordne võimalus. Enne koroonakriisi ja Ukraina sõda moodustas Eesti turust enamiku Soome ja Venemaa külalised. Praegune geopoliitiline olukord on avanud uued võimalused seda muuta ja saada euroopalikuks turuks. Eesti on väga tore koht, mida külastada ja ma olen siin käinud korduvalt,» ütles Reul lõpetuseks.