VANUS EI TAKISTA 81-aastased parimad sõbrannad reisisid 80 päevaga ümber maailma

Mona Lii Konnapere
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Kaks parimat sõbrannat tõestavad, et ühelgi seiklusel pole vanusepiirangut – isegi siis, kui oled 81-aastane, kirjutab Honey

Texasest pärit fotograaf Ellie Hamby ja arst Sandy Hazelip tegid 80 päevaga ringreisi mööda maailma, avastades Bali randu ning Egiptuse kõrbeid. Kaheksakümneaastased vanaemad alustasid oma suurt seiklust 11. jaanuaril ning sellest ajast saati on nad põnevaid elamusi ka oma blogis jaganud.

Julgete sõbrannade esimene sihtkoht oli paik, mida väldivad ka kogenumad reisijad – naised otsustasid sõita Antarktikasse. Lõunapoolseimale mandrile jõudmiseks tuli kõigepealt ületada Drake'i väin, mis on kurikuulus veekogu Lõuna-Ameerika lõunatipu ja Antarktika Lõuna-Shetlandi saarte vahel. «Peaaegu kaks päeva me kiikusime, veeresime ja libisesime läbi Drake'i väina ning üritasime iga hinna eest ellu jääda,» ütles Hamby CNNile antud intervjuus. «Aga kui me Antarktikas lõpuks maapinnale astuda saime, unustasime kõik hirmsa ära,» meenutas ta. «Antarktika ilu on lihtsalt uskumatu. Näha pingviine, jäämägesid ja liustikke oli lihtsalt hämmastav,» lausus naine.

Pärast esimest hulljulget reisi on naised külastanud 18 riiki ning on jõudnud kõigile seitsmele kontinendile. Sõbrannad on kogunud sotsiaalmeedias ka palju andunud fänne, kes elavad reisivatele vanaemadele rõõmsalt kaasa.

Hazelip sõnas, et kohtus Hambyga pärast seda, kui tema abikaasa 1999. aastal suri. Enne surma soovis mees, et naine viiks nende lapselapsed misjonireisile ning Hazelip tegi mehe soovi teoks. Mehe palve viis naise Lõuna-Aafrikasse Sambiasse meditsiinitööd tegema ning ta sattus osalema projektis, mida juhtisid Hamby ja tema abikaasa.

Kahte naist ühendas ühine huvi reisimise vastu ja suur soov kogeda välismaal ainulaadseid kogemusi. Sõbrannade suhe muutus tugevamaks 2005. aastal, kui ka Hamby abikaasa suri. Hazelip ütleb, et nende reisi idee sai alguse paar aastat enne seda, kui nad mõlemad 80-aastaseks said. «Mul tuli idee just sellepärast, et olime varem koos välismaal reisinud,» ütles ta. «Umbes neli aastat enne 80-aastaseks saamist mainisin talle ühel päeval, et kas poleks tore 80-aastaselt 80 päevaga ümber maailma sõita,» sõnas naine.

Oma blogis kirjutavad nad, et pühendasid reisi oma varalahkunud abikaasadele Kellyle ja Donile. Algselt plaanisid sõbrannad reisida eelmisel aastal, kui nad olid 80-aastased, kuid siiani leviv koroona sai neile suureks takistuseks. Hamby ja Hazelip olid siiski valmis reisima ja otsustasid seikluse ette võtta sel aastal, kui nad olid mõlemad saanud 81-aastaseks.

Viimase kolme kuu jooksul on nad sõitnud kaamelitega Egiptuses, kohtunud Balil elevantidega, tantsinud Nepalis ja vaadelnud virmalisi Soomes. Vaatamata väljakutsetele, mis suur reis endaga kaasa tõi, ütlesid parimad sõbrannad, et nad lõpetasid reisi ilma igasuguste tülideta. «Oleme mõlemad iseseisvad ja väga kangekaelsed, kuid näib, et anname teineteisele palju ruumi,» ütles Hamby. «Me lihtsalt mõistame teineteist, teame, et see on hea asi, mida teeme ja austame teineteise tundeid,» arvas ta.

Hamby jaoks olid reisi tipphetkedeks inimesed, keda nad teel kohtasid. «Meile meeldisid kõik vaatamisväärsused, mida nägime, kuid kõige rohkem mäletame inimesi, kellega kohtusime,» ütles ta. «Kohtusime maailma kõige imelisemate, lahkemate ja sõbralikumate inimestega. Meil on nüüd sõpru üle terve maailma, keda me väga armastame.» rõõmustab naine. «Me ütlesime reisi alustades, et me ei plaani puhkust. Me planeerime seiklust. Ja iga päev oli seiklus,» lausus Hamby. Kuigi naised on oma seikluse lõpetanud ja koju Texasesse naasnud, plaanivad nad juba oma järgmist reisi.

Eakad sõbrannad julgustasid teisi vanemas eas reisijaid mitte laskma vanusel end tagasi hoida. Mõlemad naised sõnasid, et nende vanus ei mõjutanud kuidagi nende reisi ja nad tunnistasid, et nad tundsid ennast reisides väga kindlalt. Hazelip ütles, et 81-aastaselt on kõige ideaalsem aeg reisimisega alustada. «Vanemaks saamine aitab kõiki otsuseid targemini teha,» ütles ta. «Ma arvan, et selles vanuses hindan ilu palju rohkem kui varem ja suudan seda kergemini mõista,» selgitab ta.