VEIDI LUKSUST Lufthansa uuendab oma kabiine: tulekul premium-äriklass ja «pulmasviidid»

Copy
First Class Suite Plus.
First Class Suite Plus. Foto: Lufthansa

Lufthansa kulutab oma kaugliinide kabiinide uuendamiseks lähiajal 2,5 miljardit eurot.

 

Mul oli võimalus olla 300 külalise hulgas, kes 28. veebruaril said Berliinis, Kraftwerkis Lufthansa Airliens CEO Jens Ritteri ja tema kollegide külalisena tutvuda Lufthansa suurima kabiinide uuenduse programmi Allegrisega.

Lufthansa Business Class Suite.
Lufthansa Business Class Suite. Foto: Lufthansa

Peamised pidepunktid: kaugliinide lennukites hakkab olema 14 erinevat istmetüüpi ning esimene lennuk uute kabiinidega läheb liinile (hakates lendama Saksamaa–USA sihtkohtade vahel) eeldatavalt 2023. aasta lõpus, et koguda 2–3 kuu jooksul tagasisidet. Seejärel algab suurejooneline kabiinide uuendusprogramm. Esimene klass ehk First saab edaspidi olema taas peaaegu kõikides kaugliinide lennukites, sest sellele kabiiniklassile on täna nõudlus juba suurem kui enne koroonat. First saab sõltuvalt lennukitüübist ka 1–2 nö honeymoon-sviiti. Soetada saab neid reisiks, aga ka üksi reisides. Seeläbi luuakse ainuüksi First-kabiinis 3 erinevat reisimisvõimalust.

Kõiki kabiiniklasse puudutab uuendus meelelahutussüsteemi osas: oluliselt parandatakse ekraanide resolutsiooni ning minnakse üle 4K-le. Samuti muutub võimalikuks oma bluetooth-kõrvaklappide sidumine istme meelelahutussüsteemiga. Meelelahutussüsteemi on süvaintegreeritud ka Lufthansa lahendus, mis võimaldab mitte ainult vaadata lennu olekud ja jätkulende, vaid vajadusel teha ka broneeringuid ja muudatusi.

Lufthansa äriklassis hakkab pikamaalendudel osa toole asetsema teistest eraldi.
Lufthansa äriklassis hakkab pikamaalendudel osa toole asetsema teistest eraldi. Foto: Raul Rohtla

Suurimad muudatused on ees äriklassil ja Firstil. Kui äriklassis hakkab olema esimesel kahel real täissviitidega nö premium-äriklass, siis ka kogu ülejäänud ulatuses saavad kõik endale otse ligipääsu vahekäiku. Imikuga reisijate kohad tõstetakse salongi eesosast salongi lõppu ning imikuhäll tuuakse lapsevanema kõrvale, luues võimaluse silmsideks lapsega. Oluliselt on uuendatud-parendatud istmete mugavust ning iga istekoht saab võimalusele ise endale sobivat mikrokliimat luua (soojendus, intelligentne jahutus jne).

Raul Rohtla on Lufthansa grupi üks lojaalsemaid kliente Eestis.
Raul Rohtla on Lufthansa grupi üks lojaalsemaid kliente Eestis. Foto: Erakogu

Istmete madratsiosa on elektrooniliselt juhitava pehmusega ning iseõppiv vastavalt reisija magamisasendile. Istmete juurest ei puudu juhtmevabad laadimisalad. Proovides erinevaid istmetüüpe, sain nii mõnegi positiivse üllatuse osaluseks. Sama jäi kõlama ka teiste enim lendavate HON-ide kommentaaridest. Väga suur on uuendus ka lennunduse Crème de la Crème ehk First läbib samuti totaalse uuenemise. Kui seni on Lufthansa oma lennukites hoidnud kabiini avatud, siis uus First saab olema praktiliselt maast laeni seinte ja ustega. Uksed, tõsi, ei ole päris jäigad — tegemist on komrpomisslahendusega lennuohutusealaseks sertifitseerimiseks. Iga sviit on täis innovaatiliisi lahendusi ja meelelahutus suure kristallselge pildiga 4K-ekraaniga. Suure uuendusena on Firsti kabiinis ka kahekohaline sviit, kus magamaminekul ka kaheinimesevoodi moodustub. Tegemist on nö honeymoon-sviidi või ka First Plus sviidiga, mida võib broneerida ka üksi kasutamiseks. Kahekohalised sviidid asuvad salongi keskel ja neil ei ole seetõttu aknaid. Hinnastamise kohta öeldi, et üksi reisijale on see teatud määral kallim tavalisest Firsti kohast, kuid kindlasti mitte kahekordse hinnaga; koosreisivale paarile müüakse seda aga veidi soodsamalt kui 2 Firsti kohta.

Lufthansa uus esimese klassi ehk Firsti sviit sisaldab võimalusi nii istumiseks kui ka magamiseks.
Lufthansa uus esimese klassi ehk Firsti sviit sisaldab võimalusi nii istumiseks kui ka magamiseks. Foto: Raul Rohtla

Lufthansa Grupp lendab Tallinnast kolme sõlmjaama: Frankfurti, Münchenisse ja Zürichisse.

Tagasi üles