K, 1.02.2023

Populaarsete reisivahendusportaalide omanikfirma kuulutas välja pankroti

Postimees Reis
, reis.postimees.ee
Populaarsete reisivahendusportaalide omanikfirma kuulutas välja pankroti
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Euroopa üks suurimaid reisiteenuste pakkujaid, Hollandis registreeritud Otravo BV kuulutas välja pankroti. Ettevõtte kaubamärkide hulka kuuluvad ka eestlastele tuttavad reisibroneeringute veebikeskkonnad Bookinghouse.ee, Travelgenio.com, Tripmonster.com, Travel2be.com, Vliegtickets.nl, Vliegtickets.be, Flygstolen.se, Greitai.lt ja Flysiesta.lv.

«Anname teada, et Otravo pankroti tõttu ei saa Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused enam menetleda nende vahendajate vastu suunatud kaebusi. Otravo on avaldanud oma kodulehel ka inglisekeelse teate, mis annab klientidele juhiseid edasiseks käitumiseks, muuhulgas broneeritud lennupiletite ja nendega seotud lisateenuste kohta. Lisaks lendudele sai vahendusportaalide kaudu broneerida ka majutust ja autorenditeenust,» ütles Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) EL tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet.

Juhised tarbijatele on järgmised:

Kui tellitud teenuse broneering on kinnitatud – võta ühendust teenusepakkujaga!

Kui oled ostnud teenuse, näiteks lennupiletid või majutuse mõnelt eelnimetatud vahendajalt ja selle kohta kinnituse saanud, tuleks küsida oma broneeringu staatuse kohta informatsiooni otse teenusepakkujalt (näiteks lennufirmalt või majutusettevõttelt). Veendu ka, et teenusepakkujal on olemas sinu kontaktandmed. Broneeringus muudatuste tegemine ja makse tagastamine toimub teenusepakkuja kaudu, kuna vahendaja klienditeenindus enam ei tööta.

Kui tellitud teenust ei ole tarnitud – pea meeles võlausaldaja vastutust!

Kui oled maksnud väljastamata lennupiletite eest krediitkaardiga, võiksid pöörduda krediitkaardi väljastanud panga poole. Müüja pankroti korral on krediidiandja kohustatud tarbijale makse tagastama krediidiandja vastutusest lähtuvalt. Kui teenuse eest on tasutud deebetpangakaardiga, võta samuti ühendust oma pangaga. Osa pankade lepingutingimuste kohaselt järgitakse ka pangakaardimaksete puhul krediitkaardimaksega sarnaseid tagasimakse põhimõtteid.

Pankrotiavalduse esitamine – ole valmis pikaks menetlusajaks.

Kui panga poole pöördumine ei too soovitud tulemust, on tarbijal võimalik esitada oma nõue Otravo pankrotihaldurile Hollandis. Siiski on oluline teada, et tarbija positsioon pankrotimenetluses on tavaliselt nõrk ning menetlus võib kesta kuni mitu aastat. Pankrotivarale tuleks nõue esitada esimesel võimalusel. Pankrotihaldurile nõude edastamise lihtsustamiseks leiab TTJA kodulehelt ingliskeelse näidisvormi, mis tuleb täita vastavalt oma nõudele.

Märksõnad
Tagasi üles