Radikaalselt uuenev programm ei tee aasta pärast enam olulist vahet lendude pikkusel ega kasutatud broneeringuklassil.
Lufthansa hakkab oma boonusprogrammiga ujuma sootuks vastuvoolu
Lufthansa teatas kavast oma lojaalsusprogrammi Miles&More oluliselt uuendada juba 2019. aastal, kuid koroonapandeemia muutis aktuaalseks hoopis muud küsimused. Nüüd on Lufthansa valmis reformidega edasi minema ning hiljuti avalikustati, milline Lufthansa, Austrian Airlinesi, Swissi, Eurowingsi ja veel mõne Lufthansa Gruppi mittekuuluva lennufirma (näiteks LOT) ühine lojaalsusprogramm 1. jaanuarist 2024 välja nägema hakkab.
Üks tähtsamaid muutusi on see, et uuenevas programmis ei määra erinevaid privileege pakkuval staatuseredelil edasiliikumist otseselt enam lendude pikkus ega ka hind või broneeringuklass, küll hakkab rolli mängima teenindusklass (eeldusel, et tegemist on ikka tasulise piletiga) ja ka see, kas lend on «kohalik» või kontinentidevaheline.
Lufthansa Miles&More'i süsteemi endale põhjalikult selgeks teinud ja programmis kõrgeimale võimalikule tasemele ehk HON Circle'i tasandile jõudnud Raul Rohtla, kel oli võimalik programmiga seonduvat Lufthansa poolt 19. detsembril vaid HONidele mõeldud üritusel täpsustada, jagas kogutud teadmisi ka Postimehe reisiveebiga. «Uues staatusprogrammis ei tehta enam vahet staatuspunktide andmisel RBD-l ehk broneeringuklassil. Kui täna saab odavaima Euroopa-sisese lennu äriklassis (broneeringuklass P) 750 staatusmiili ja kalleimas (broneeringuklass J) 2000 staatusmiili, siis uues programmis see vahe kaob,» selgitas Rohtla. «Sama kehtib ka economy-piletite kohta ehk soodsaimad broneeringuklassid (ELTK), mis varem andsid 125 staatusmiili, ja kalleimad brineeringuklassid (Y, B, M) annavad alates 01.01.2024 sama palju kvalifitseerumispunkte. Oluline muudatus on aga, et kvalifitseerumispunktide osas kaob ära senine staatusreisijate exceutive bonus 25 protsenti. Ehk siis punktitabel on kõikide jaoks sama. Samuti ei tehta enam vahet lennu pikkusel. Äriklassi lend Dubaisse, Tel Avivi ja Buenos Airesesse annavad samapalju punkte. Samuti F (esimese klassi – toim) lend Dubaisse ja Sao Paulosse annavad edaspidi samapalju punkte.»
Erandiks on Rohtla sõnul mõni Põhja-Aafrika riik (Egiptus, Tuneesia jne), kuhu viivaid lende Euroopast loetakse Euroopa-sisesteks lendudeks.
«Punktide andmisel on oluline jälgida erinevaid punkte ning nende hulga vajalikkust staatuse saamisel või rekvalifitseerumisel – Star Alliance'i lennud annavad ainult staatuspunkte. Lufthansa Grupi ja Miles&More'i lennufirmade (lihtsustatult: lennud nende lennufirmadega, mis ise kasutavad püsikliendiporgrammina Miles&More'i programmi), annavad QP ehk qualifying point’e. HON-point’e on võimalik koguda ainult Miles&More'i lennfurimade äriklassis ja esimeses klassis,» rääkis Rohtla, kes on leidnud, et tema reisimisprofiili juures muutub staatuse uuendamine ca 25 protsenti odavamaks, kuid eeldab samas kümnendiku võrra rohkem lennusegmente.
Rohtla mainis, et enne järgmise aasta talve on Lufthansal kuuldavasti plaanis tutvustada auhinnalendude dünaamilist hinnastamist, mille eesmärk on muuta neid kättesaadavamaks, kuid need reeglid ei ole praeguseks veel paigas. «Hea uudisena – kõikide praegu klientidel olevate eVoucherite kehtivust pikendatakse järgmise aasta lõpuni. Ja veel, kes uuendab oma staatust enne 31.12.2023, selle staatus uueneb ikkagi 2 aastat. Kes uuendab oma staatuse aga alates 01.01.2024, sellel on staatuse pikkuseks 1 aasta,» märkis Lufthansalt põhjaliku briifingu saanud Rohtla.
Lufthansa pakub edaspidi ka eluaegset eliitstaatust Frequent Travelleri või Senatori tasanditel, kuid nüüd määravad eluaegse staatuse poole liikumist kvalifitseerumispunktid (QP), mida tuleb aastate jooksul FT tasemele jõudmiseks koguda 30 000, Senatori tasandi jaoks aga veel 40 000. Pikamaalennud teenivad kvalifikatsioonipunkte 60 turistiklassis, 80 premium-turistiklassis, 200 äriklassis ja 300 esimeses klassis, kontinendisisesed lennud toovad turistiklassis sisse aga 20 punkti ja äriklassis 40 punkti. Seega tuleb näiteks Frequent Travelleri eluaegse staatuse saamiseks lennata turistiklassis 750 korda Tallinnast Frankfurti ja tagasi.
Need, kes on siiani kogunud Status Stars'i punkte, võivad arvestada, et neli või viis Status Star´i kogunud kvalifitseeruvad eluaegseks Senatori liikmeks 2024. aastal, kolm Status Star´i kogunud saavad aga eluaegse FT staatuse.
Täiendavat infot võib leida Lufthansa kodulehelt. Rohkem reisilugusid leiab lehelt reis.postimees.ee.