K, 1.02.2023

Estravel: eestlased eelistavad kruiisidel proovida uusi sihtkohti ja ettevõtteid

60–70-aastased on varasemaga võrreldes kõige vähem altid merele minema
reis.postimees.ee
Estravel: eestlased eelistavad kruiisidel proovida uusi sihtkohti ja ettevõtteid
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Kruiisid kombineerivad eksootilisi sihtkohti hotellitoa mugavuste, ostlemise ja restoranirõõmudega. Tähtis koht  on ka vesistel meelelahutustel: pildil 2024. aasta algul merele tuleva Icon Of The Seas´i  AquaTheater
Kruiisid kombineerivad eksootilisi sihtkohti hotellitoa mugavuste, ostlemise ja restoranirõõmudega. Tähtis koht on ka vesistel meelelahutustel: pildil 2024. aasta algul merele tuleva Icon Of The Seas´i AquaTheater Foto: Royal Caribbean

Kruiisifirmad leevendavad üksteise võidu pandeemiaajal kehtinud piiranguid. Kuidas on luksuslike merereiside müük Eestis taastunud?

Estraveli tootjasuhete juht Kristi Kukk lausus Postimehe reisiveebi küsimustele vastates, et kruiisisektor sai kõigist reisisektoritest pandeemias kannatada vist üldse kõige tugevamalt. «Kuude viisi ei väljunud ühtegi reisi ja enamik kruiisilaevu seisis lihtsalt jõude. Arusaadavalt läks mõni ettevõte pankrotti, toimusid ühinemised ja üleostmised. Selle tulemusena olid kruiisifirmad sunnitud loobuma suurest osast oma personalist ja nüüd on taas spetsiaalse väljaõppega inimesi väga keeruline leida, aga heal tasemel personali puudus on tegelikult valus probleem terves turismisektoris.»

Lisaks mõjutasid Kuke sõnul kruiisiturismi kaua kestnud vaktsineerimise ja testimise väga ranged piirangud. «Nüüd, kui piirangud on mõistlikud ja leebemad või puuduvad üldse, hakkab kruiisimüük tasapisi pandeemiaeelsele tasemele jõudma. Igal juhul on rõõm tõdeda, et reisikonsultandi hästi ettevalmistatud esimest korda kruiisil käinud klient on valdavalt oma reisiga rahul, valmis ja huvitatud uuesti kruiisile minema ning soovitab seda ka tuttavatele ja sõpradele.»

Üldiselt on Estravel Eesti suurima reisibüroona eestlaste kruiisieelistuste kohta täheldanud järgmist:

* Soovitakse proovida uusi kruiisifirmasid ja korra kruiisil käinuna ollakse avatud proovima ka teiste kruiisifirmade kruiise.

* Soovitakse kogeda uusi sihtkohti. Traditsioonilisel Kariibi mere või Vahemere kruiisil juba käinud inimesed on huvitatud uute kruiisipiirkondade avastamisest (Lõuna-Ameerika, eksootilisemad, nt Antarktika, Prantsuse Polüneesia jne).

* Reisitakse suuremates seltskondades, mitte vaid paaridena või perekeskselt, kutsutakse kaasa sõpru ja sugulasi.

* Kõrgema taseme kruiiside osakaal on suurenenud ja korra kruiisil käinud oskavad juba küsida ja uurida, mis täpselt kruiisi hinnas sisaldub ning on valmis proovima kallimaid või «kõik hinnas» kruiise.

Estraveli sõnul saab välja tuua ka jõekruiiside populaarsuse tõusu (nii Euroopas kui ka eksootilisemad jõed mujal, nt Niilus, ja seda heal tasemel, sealhulgas luksuskruiisidena).

Statistika järgi on praegu kruiisidel kõige paremini taastunud müük 20–30-, 40–50- ja 70–80-aastastele, kõige vähem aga 60–70-aastastele.

Praegu jääb vanemate kui 60-aastaste reisimine võrreldes 2019. aastaga umbes 20 protsenti tagasihoidlikumaks ning reisiplaanides eelistatakse kindlalt pigem sihtkohti, kus parem tervisesüsteem ja head lennuühendused. «Tihti ollakse pigem huvitatud ka grupi- ja tšarterlendude mugavusest, kõige populaarsemad sihtkohad on Kreeka ja Türgi,» lausus Kukk.

Märksõnad
Tagasi üles