SINNA JA TAGASI ⟩ Tark ei torma, kuid...

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Reisimine on kõigile eagruppidele, eriti seenioritele, paistab ütlevat Brasiilia lennufirma GOL.
Reisimine on kõigile eagruppidele, eriti seenioritele, paistab ütlevat Brasiilia lennufirma GOL. Foto: Kuvatõmmis GOL-i veebilehelt

Reisifirmade reklaamid on sageli täis stereotüüpe ja verinoori inimesi, kes hüppavad, käed ja jalad laiali, helesinise mere ääres päikese poole. Seetõttu oli meeldiv üllatus märgata Brasiilia lennufirma GOL Linhas Aéreas Inteligentes kodulehel reklaamitööd tegemas hoopis valge habeme ja kõhukesega härrasmeest, kes matkas koos oma hallipäise ja kübarat kandva kaasaga tarmukalt kuhugi. Vaid kereka härra šortsid ja jalutuskepp-vihmavari takistasid teda pidamast Vana-Kreeka filosoofiks, kuid meeldivalt epikuurlikku vaibi aimus pildist ikkagi.

Pole saladus, et Lõuna-Ameerika on mitmes küsimuses (ilmselt ka ealise kõrvalejätmise vastu võitlemises) Euroopast progressiivsem, kuid küllap inspireeris muidu nii moodsat GOLi (nende koduleht on küll suuresti kasutuskõlbmatu, ent lennukites on näiteks nutimaa Eesti Nordicale kättesaamatu wifi ja pakutakse võimalust vaadata reaalajas televisiooniülekandeid) poliitilise korrektsuse kõrval huvi seeniorite «vana raha» vastu. Sest pärast suurt koroonaehmatust ei ole soliidsemas eas grupi reisisoov ikka veel täielikult taastunud. Küll on – seda möönab ka kodumaine Tallink – tulnud tagasi noored ja lastega pered.

Ka millalgi novembris Tallinna-Helsingi liinile tulev Tallinki uus süstiklaev MyStar tundub olevat kujundatud suuresti just perede (Lotte mängumaaga Family Picnicu einestamisala) ja rutiinivabade ostuhimuliste (kaubanduslik pop-up Promo Lounge) huve silmas pidades (tõsi, jõukamatelegi on midagi: Business Lounge’ist veel peenem Platinum Lounge).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles