Eesti saab oma esimese täiskasvanutele mõeldud hotelli

Copy
Mäetaguse mõisahotelli restoranis einestav paar.
Mäetaguse mõisahotelli restoranis einestav paar. Foto: Erakogu

Mäetaguse mõisahotell – uue identiteediga von ROSEN spa – läheb 20. oktoobril üle täiskasvanute hotelli kontseptsioonile, täites sellega senimaani Eesti hotellimaastikul olnud tühimiku. Täiskasvanute spaasid ja -nädalalõppe on küll Eestis ka varem pakutud, kuid terve maja kontseptsiooni mitte.

Alates 20. oktoobrist kohtab 24 toaga hotelli majutustiibades, restoranis ja spaas ainult täiskasvanud külalisi. Erand on pühapäev ja esmaspäev, kui teiste hulka on oodatud ka lapsed.

Mehntack OÜ juhatuse liikme Terje Ratturi sõnul on liigutud täiskasvanute spaahotelli poole juba paar viimast aastat. Tõuke selleks andis aga mõisahotelli väiksus ja muinsuskaitse all olek – spaasse ei ole lubatud ehitada liutorusid ja majas pole ka ruumi lastele mängutoaks või pallimereks. Seetõttu ongi lastega pered valinud pigem teisi spaahotelle ja 24 toaga Mäetaguse mõisahotelli valisid oma puhkuse veetmiseks enamasti täiskasvanud paarid. See määras ära ka sihtkliendi profiili, milleks said neljakümnendates paarid ja korporatiivkliendid.

Mehntack OÜ juhatuse liikme Terje Rattur.
Mehntack OÜ juhatuse liikme Terje Rattur. Foto: Erakogu

Esimene samm täiskasvanute kontseptsiooni poole oli 2018. aastal, kui senisesse talveaeda sisustati 18+ vaikne sauna tagatuba nelja maheda sauna, mullivanni, lamamispesade ja unisex-riietusruumiga. Kodulehel, sotsiaalmeedias ja turunduslikes visuaalides ei kasutatud enam fotosid peredest ning ligi pooled pakettidest välistasid lisavoodi võimaluse (romantikapakett, 18+ tagatoapakett, maitsekohtunike pakett ja 8 sauna pakett).

Kevadel 2022 osaleti kõnealuse ärimudelimuudatuse ideega EAS ja Eesti Disainikeskuse teenusedisaini meistriklassis, mis edukalt ka lõpetati. Hotellijuht Terje Ratturil oli plaan idee nimel edasi tegutseda, parendada ka füüsilist keskkonda, et siis aasta või pooleteise pärast uue profiiliga turule tulla. Energiahindade tõusust tingitud sisendid surusid senimaani edukalt majandanud hotelli pea iga kuuga kasumi poole pealt kahjumisse. 2021. aastal Äripäeva majutusasutuste TOP-is 6. koha hõivanud Mehntack OÜ aruanded prognoosisid 2022. aasta lõpuks ligi 100 000 euro suurust kahjumit. Kujunenud olukord tingis unikaalse ärimudeliga koheselt turule tulemist.

Olukorras, kus kõik Eesti elanikud tunnevad muret oma küttekulude tasumise ja muude teenuste ja kaupade kallinemise pärast, mida mõjutab veel inflatsioon, loobutakse esmajärjekorras lõbustustest ja spaapuhkustest. See toob kaasa hotellikülaliste vähenemise üle kogu Eesti, mis lisaks täituvuste vähenemisele mõjutab ka keskmist toahinda langema. Selle vältimiseks oli vaja koheselt eristuda.

Hotell avas uksed 2006. aastal ja on sisustatud kolmele tärnile vastavaks, lähitulevikus loodetakse Õiglase Ülemineku Fondi ja EAS-i ärimudelimuudatuse meetme avanemisele, et kontseptioonimuutus sisus lõpuni ellu viia. Teenuste hinnatõusu hetkel plaanis ei ole.

Rainer Aavik
Rainer Aavik Foto: Urmas Luik

«EAS turismiturunduse meeskonna arvamus on, et taolisel tootel oleks kahtlemata Eestis turgu. Paljud Eesti turismitooted ei ole oma sihtgruppi täpselt määratlenud ning kiputakse pakkuma «kõigile kõike». Üksikud näited sihtgrupi konkretiseerimisest ja toote väljadisainimisest vastavalt valitud sihtgrupi vajadustele on olnud pigem edukad ja näitavad, et turgu sellisele tootele on. Usume, et sihitud turunduse ning hästi läbimõeldud toote korral on kindlasti turgu ka lähivälisriikides», ütles EAS ja KredExi ühendasutuse turismiosakonna juht Rainer Aavik.

Tagasi üles