Mobilisatsioonipaanika on Venemaalt väljuvad lennud pilgeni täis löönud (11)

Copy
Lennufirmadel on Venemaa suunal lendamine praegu tõeline pidu: kliendid tunglevad pardale pea ükskõik millise hinna eest.
Lennufirmadel on Venemaa suunal lendamine praegu tõeline pidu: kliendid tunglevad pardale pea ükskõik millise hinna eest. Foto: Kuvatõmmis Air Arabia kodulehelt

Venemaalt lennukiga põgenemine maksab praegu tuhandeid eurosid ning kohti pole lähipäeviks leida isegi selliste hindade eest.

Juba sõja alguses muutus reisimine Venemaa ja muu maailma vahel äärmiselt komplitseeritud afääriks. Euroopa lennufirmad lõpetasid pea ühe mehena Venemaale lendamise (erandiks on näiteks Venemaa vana liitlane Serbia, mille pealinnast õhusillad Venemaale edasi toimivad) ning Vene lennufirmadel keelati omakorda läbida Euroopa õhuruumi.

Allesjäänud lennud Venemaalt ära (allesjäänud lennud toimisid valdavalt Türgist, Aasia ja Araabia poolsaare maade kaudu) muutusid aina kallimaks, kuid tõeliselt uskumatuks on hinnad kerkinud pärast mobilisatsiooni väljakuulutamist.

Kes tahab näiteks lennata säästulennuliin Air Arabiaga Moskvast Istanbuli, peab olema valmis maksma 49992 rubla ehk umbes 826 eurot ühe suuna lennu eest läbi Sharjahi ning ootama laupäevani, sest varem on lennud absoluutselt täis.

Lennukompaniide kohati absurdseid hinnastamispõhimõtteid arvestades pole imeks panna, et lend ainult Sharjahini oleks veel kallim – pilet maksaks 107301 rubla ehk umbes 1760 eurot. Ja laupäevani ootama peaks ikkagi.

Hetkel, mil Postimehe reisiveeb uurimustööd tegi, ilmus Airarabia.com lehele midagi hüpikaknalaadset ja hoiatas, et 93 inimest uurivad hetkel sama lennu maksumust: broneeritagu nüüd kibekähku, et hinnad veelgi tõusta ei jõuaks.

Türgi lennufirmad on jäänud peamisteks Venemaa ja läänemaailma ühendajateks. 
Türgi lennufirmad on jäänud peamisteks Venemaa ja läänemaailma ühendajateks. Foto: Kuvatõmmis Turkish Airlinesi lehelt

Kuidas on olukord otseliinidega Türki? Turkish Airlines on läbi sõja innukalt Venemaale lennanud ja Venemaa turistid on Türgis jätkuvalt teretulnud. Olukord on hindade mõttes veelgi halvem: otselennud Moskvast Istanbuli olid välja müüdud kolmapäevaks, neljapäevaks, reedeks ja laupäevaks. Esimene vaba koht oli 25. septembriks ehk pühapäeval ning müügil oli see 172790 rubla ehk umbes 2833 euro eest.

Tõsi, lennata saaks või õigemini peaks äriklassis, sest turistiklass oli ka pühapäeval välja müüdud.

Kes tahab kannatada suuremaid ebamugavusi, võib poole odavamalt pääseda Izmiri. Ootama peaks esmaspäevani, sest alles siis on säästulennufirma Pegasus Airlinesil sellel otseliinil esimesed vabad kohad: 1614 euro eest ühe suuna kohta!

Kuid Bakuu? Kohti pole Azerbaijan Airlinesil ei reedeks, laupäevaks ega pühapäevaks. Esmaspäeval saaks kolmetunnise lennu ette võtta 869 euro eest ning teisipäeval suisa imeodava imeodavana mõjuva 394 euro eest: ilmselt põhjusel, et Moskva liinile on pandud tööle suurema täituvusega laiakereline lennuk Boeing 767-300.

Äkki on olukord parem Peterburis? Hoopis vastupidi! Otselende Pulkovo lennujaamast välismaale on alles jäänud vaid näputäis, näiteks opereerib Emirates liini Dubaisse, Hiina lennufirmad viivad Lanzhousse, Ürümqisse, Shanghai–Pudongi, Xi'ani ja Pekingisse (kuid Hiina sisenemine on hetkel keerukas Hiina Covid-19 poliitika tõttu) ja eksisteerivad ka näiteks liinid Bakuusse, Jerevani ja Belgradi. Kuid kohti pole: esimesed piletid Dubaisse on saadaval 27. septembriks ja kuus tundi vältava ühe suuna lennu eest – saadaval on vaid äriklass – tahetakse saada ei rohkem ega vähem kui 6710 eurot.

Odavamalt saaks Bakuusse – esimene otselend 26. septembril maksab IrAero turistiklassis 1888 eurot – ning veelgi soodsam oleks põgeneda Jerevani, kuid sellel liinil pole kohti enne 27. septembrit. Siis on kohad saadaval lennuettevõttel nimega Fly One Armenia, mis paistab olevat seotud Euroopa Liidu kandidaatriik Moldova säästulennuliin Flye One´iga. Neljatunnise öise lennu eest küsitakse 918 eurot ning kaasa tohib selle eest võtta ühe väikse koti mõõtudega 40 x 30 x 20 sentimeetrit. Suurema käsipagasiga reisida soovijad või suisa kohvriga minekust unistajad peavad juurde maksma.

Otselendudel Belgradi on esimesi kohti nii Moskvast kui Peterburgist alles oktoobri lõpuks.

Avaldatud piletihinnad Venemaalt mujale maailma ei ole tingimata dramaatiliselt tõusnud. Näiteks juba viidatud Turkish Airlines hoiab broneerimiskanalites jätkuvalt vaid 9-dollarilist ühe suuna baashinda Moskvast läbi Istanbuli Frankfurti (broneerimisel lisanduks sellele mõistagi sadade eurode ulatuses kütuselisamakse ja lennujaamatasusid ning seda eeldusel, et ettenähtud broneeringuklass oleks saadaval). Kuid promotsionaalset broneeringuklassi P, mida selle hinna kasutamiseks vaja, reaalselt lähipäevil saadaval ei ole. Pole ka kallemaid broneeringuklassi: nagu ütlevad reisiagendid, on lennud «nullis». See tähendab, et lennukisse ei saa müüa juurde enam ühtegi piletit.

Foto: Euroopa Liidu lennufirmad on oma lennud tühistanud, teiste salongid on aga viimse kohani täis. Kuvatõmmis Expertflyer kodulehel
Tagasi üles