R, 9.12.2022

Punkt ja aamen!

Punkt ja aamen!
Krister Kivi
, ajakirjanik
Punkt ja aamen!
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
2019. aastal hinnati globaalse turismiäri mahuks 9 triljonit dollarit. Konkurents on suur ning boonusprogrammid on loendamatutele reisiäri ettevõtetele tähtsaks tööriistaks kliendilojaalsuse tagamisel. Ideaalis on kasu mõlemapidine. FOTO: Sander Ilvest
2019. aastal hinnati globaalse turismiäri mahuks 9 triljonit dollarit. Konkurents on suur ning boonusprogrammid on loendamatutele reisiäri ettevõtetele tähtsaks tööriistaks kliendilojaalsuse tagamisel. Ideaalis on kasu mõlemapidine. FOTO: Sander Ilvest Foto: Sander Ilvest

Stari Business Lounge on nirakam kui Megastaril, kuid siiski meeldiv. Baarist oli otsa lõppenud Campari, ent küsimise peale toodi seda juurde. Ka privaatse einelaua marineeritud rohekarbid ja räim rabarberiga maitsesid hästi ja söökide valik on mõistetavalt väiksem kui Grande Buffet’s, ei lasknud sõbralik teenindaja lauale kuhjuda kasutatud taldrikute mägedel, mis kujundasid viimatinimetatud asutuses lõunasöögiatmosfääri Megastari pardal. Teisi reisijaid oli vaid kaks, premium wifi aga keset merdki superkiire: 118.5 Mbps.

Südaöisesse Helsingisse jõudjat tervitasid kollasinised sildid Ukraina põgenikele (neid polnud parajasti näha) ning viimane tramm täis köhijaid (tervisega tundusid Helsingis lood olevat halvemad kui Tallinnas) kolistas ränduri Hilton Kalastajatorppani, mis on mööda graniitkaljut mere poole siksakitav arhitektuuriime 80ndatest koos asjakohase keldrihõngu ja putukate elurohkusega, kuid samas ka hotelli ümbritseva ülimaalilise (ja öösel kottpimeda) metsalinna ja koidikul otse akna taga sillerdava merega. Mis parim: 33 000 Hilton Honorsi punktile (dünaamilise hinnastamise tõttu on preemiaöö vahel ka odavam) ei lisandunud teenustasusid mitte sentigi.

Punkte ja miile tasub «põletada», veelgi parem on aga mitte nende kogumise sõltuvuses olla. Vahel on vaja äratavat põselaksu programmipidajailt endilt: avastasin mõned päevad tagasi, et Finnair Plus oli mind 241 eurot maksnud Helsingi-Kopenhaageni ühe suuna lennu eest autasustanud vaid 550 punktiga, sest H-klassi broneeritud lend, mis veel hiljuti teeninuks suisa 150 protsenti kilometraažist, võis ebateretulnud innovatsiooni tulemusel nüüd kvalifitseeruda ka kategooriasse light. Kindlasti polnud light Finnairi küsitud hind ning midagi kerget polnud ka end tüssatuna tundnud kliendi meeleolus. Siit moraal: lojaalsusprogrammidele ei tasu olla pimesi lojaalne, alati tasub otsida parimat preemia ja hinna suhet. Ning magustoit? See tasub ära süüa pigem varem kui hiljem.

Märksõnad
Tagasi üles