United Airlines plaanib vedada reisijaid Londoni ja Ühendriikide vahel veidi enam kui 3 tunniga

Copy
Overture'i laineri hinnaks on pakutud 200 miljonit dollarit.
Overture'i laineri hinnaks on pakutud 200 miljonit dollarit. Foto: Boom Supersonic

Ülehelikiirusel õhuookeane kündev reisilennuk oli 22. juulil lõppenud lennundusnäituse Farnborough International Airshow üks suuremaid sensatsioone.

Lennundusnäitusel tehti avalikuks, et Ameerika Ühendriikide üks suuremaid lennufirmasid United Airlines on tellinud 15 Overture'i-nimelist (tõlkes Avamäng) tulevikupõlvkonna reisilennukit ning plaanib hiljem neile lisaks soetada veel 35, vahendab Soome reisiuudiste portaal Matkaviikko.

Praegu eksisteerib uudne lennuk vaid digitaalsel kujul.
Praegu eksisteerib uudne lennuk vaid digitaalsel kujul. Foto: Boom Supersonic

65 kuni 80 (mõningail andmeil 88) reisijat peale võttev alus peaks lendama näiteks Unitedi idakalda suurimast baasist ehk New Jerseys asuvast Newarkist Londonisse vaid kolme ja poole tunniga. Tavalistel lennukitel võtab see teekond aega umbes kaks korda sama palju.

Umbes 2080 kilomeetrit tunnis tuhisevaid Overture'i lainereid plaanib tootma hakata Denveris paiknev Boom Supersonic.

Lennupileti hinnaks Londoni ja Newarki vahel on prognoositud umbes 5000 dollarit, kuid aeg peab näitama, mis kirjutatakse hinnasildile 2029. aastal, mil Overture peaks alustama kommertsliiklust.

Loodav lennuk loodetakse katselendudeni saada juba 2026. aastal. 

Boom ei hakkaks standardkonfiguratsioonis pakkuma kõiki tavalisi äriklassitooli vedelemismugavusi, kuid pikematel marsruutidel, näiteks üle Vaikse ookeani, näeks osa disaine ette ka lie-flat esimese klassi toole.
Boom ei hakkaks standardkonfiguratsioonis pakkuma kõiki tavalisi äriklassitooli vedelemismugavusi, kuid pikematel marsruutidel, näiteks üle Vaikse ookeani, näeks osa disaine ette ka lie-flat esimese klassi toole. Foto: Kuvatõmmis Boom Supersonic lehelt

Maailma tuntuim ülehelikiire reisilennuk Concorde tuli käiku pea poole sajandi eest ehk aastal 1976. Kuni 128 reisijat peale võtnud Concorde suutis lennata tunnis kuni 2179 kilomeetrit ning kõrvaldati pärast Prantsusmaal juhtunud katastroofi kasutusest 2003. aastal.

Võrreldes Concorde'i üsna klaustrofoobse kabiiniga, kus reisijad istusid kahekaupa kõrvuti ja jalaruumi oli vaid mõni toll enam kui tänapäeva reisilennukite turistiklassis, plaanib Overture pakkuda luksuslikumat lennukogemust ning avaldatud disaini kohaselt on igal reisijal vahetu ligipääs nii aknale kui ka vahekäigule.

Rohkem reisilugusid leiab lehelt reis.postimees.ee.

Overture suudab korraga lennata kuni 7870 kilomeetrit, mis tähendaks, et paljud marsruudid üle Vaikse ookeani nõuaks tankimispeatust. Maandumiseks piisab kolmekilomeetrisest rajast.
Overture suudab korraga lennata kuni 7870 kilomeetrit, mis tähendaks, et paljud marsruudid üle Vaikse ookeani nõuaks tankimispeatust. Maandumiseks piisab kolmekilomeetrisest rajast. Foto: Boom Supersonic
Tagasi üles