SINNA JA TAGASI ⟩ Kui kuningast saab koorem

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Talumehetarkus soovitab suvel püüda lennata võimalikult otse ja ümberistumisteta. Pildil kaootilised stseenid Frankfurdi lennujaamas juuli alguses.
Talumehetarkus soovitab suvel püüda lennata võimalikult otse ja ümberistumisteta. Pildil kaootilised stseenid Frankfurdi lennujaamas juuli alguses. Foto: MICHAEL PROBST/AP/Scanpix

Paljud on kuulnud lauset, mis kuulutab kliendi kuningaks. Võiks arvata, et kuninga heameele nimel ollakse valmis pingutama, et müüa toodet kiiremini, kõrgemalennuliselt ja kaugemalt, kuid turismi- ja transpordisektoris on klient-kuningad viimasel ajal hädas. Euroopa ülekoormatud lennujaamades, kus lennufirmad katsusid teenida maksimaalset tulu, kuid investeeringuid teenindajatesse ei tehtud, näeb neid seismas lõputuis järjekordades ning lohistamas oma pampe otsekui põgenevaid aristokraate eelviimase sõja aegu.

Äraantud kimpsud-kompsud ei jõua tihtilugu kundedega samasse kohta. Kopenhaageni lennujaama kogunenud pagasimägesid nähes kuulsin, et sadadelt kohvritelt olevat küljest tulnud lindike reisijate andmetega. Juhtus see aga seetõttu, et lennufirmad on pagasisildistamise tööd pannud tegema kliendid, kel puudusid sildi kinnitamiseks vastavad oskused.

Tendentsi suunata kuningad end ise teenindama võib märgata ka taksonduses. Ikka tervitab kõnerobot helistajat muusika ja kõikvõimalikes keeltes teadaannetega, mis innustavad taksotahtjat laadima alla hoopis äppi ja ennast takso asjus ise abistama. Pimbeli-pom, pimbeli-pom, nii need minutid kuluvad. Kõnele vastatakse alles siis, kui loogiline kõlamisjärg oleks liivi-, vepsa- või ingerikeelse salvestuse käes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles