N, 11.08.2022

Air New Zealand asub turistiklassi reisijaid püüdma nutikate narivooditega

Pikal lennul pikaliviskamisega kaasneb aga üks suur «aga»
reis.postimees.ee
Air New Zealand asub turistiklassi reisijaid püüdma nutikate narivooditega
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Skynestis ehk Taevapesas asetsevad voodid kolmel tasapinnal.
Skynestis ehk Taevapesas asetsevad voodid kolmel tasapinnal. Foto: Air New Zealand

Uus toode tuleb turule 2024. aastal ning hakkab olema saadaval vaid Boeing 787 lennukites.

Uus-Meremaa asub Eestist võttes täpselt maakera kuklapoolel ning salapärasesse saareriiki reisimine võtab palju aega pea kõikjalt peale Austraalia. Näiteks vahepeatusteta lend Aucklandist New Yorki (nendega plaanib Air New Zealand alustada 17. septembril) tähendab enam kui 17 tunni pikkust maa ja taeva vahel olekut.

Iga turistiklassis lennanu teab, et sealsed toolid võivad karmilt keha kängitseda ka palju lühemate marsruutide korral. Positiivne on, et Air New Zealand on juba tulnud turule mitme innovaatilise lahendusega lendamise mugavamaks muutmiseks. Tuntuim uuendus on Economy Skycouch (tõlkes ehk Taevadiivan), mis lubab terve turistiklassi istmesektsiooni laia madratsi abil muuta lesopinnaks, mida võib kasutada üksi või koos pere või teiste lähedastega. Tõsi, kuna Skycouchil on pikkust vaid kolme tooli laiuse jagu, tuleb jalgu magades üsnagi krõnksus hoida, et need vahekäiku ei ulatuks. Lennul Aucklandist Houstonisse seda katsetada otsustanud The Points Guy ajakirjanik maksis madratsi ja lisakohtade eest ekstra tervelt 1399 dollarit, kuid kiitis, et magada oli taolisel asemel mugavam kui mõnegi äriklassi toolis.

Skycouch ehk Taevadiivan.
Skycouch ehk Taevadiivan. Foto: Air New Zealand

Skycouche on igas lennukis saadaval vaid loetud arv, mistõttu tuleb see ette tellida. Alates ülejärgmisest aastast asub Air New Zealand aga pakkuma hoopis erinevat võimalust kiireks sõba silmale saamiseks. Toode nimega Skynest kujutab endast kolmele tasapinnale asetatud vooditega magamiskookonit, kuhu selle eest tasunud reisija saab lennu ajal oma toolist pikali viskama minna. Turistiklassi etteotsa paigutatud magamiskookon teenindab korraga kuni kuut reisijat ning uneaega müüakse nelja tunni kaupa. Projekti kriitikud on arvanud, et stjuardessidel saab olema põrgulikult raske magama jäänud reisijaid uneaja täitumisel üles raputada ja sundida neid oma tavatooli tagasi minema.

Skynesti hinnastamine on veel ebaselge, kuid veebileht One Mile At The Time oletab, et sõltuvalt lennu pikkusest hakkab seal nelja tunni jagu und maksma 300 kuni 400 dollarit. Esmalt saavad uued magamisvõimalused kõige uuemad Boeing 787 lennukid, juba olemasolevatesse lisatakse neid 2028. aastani ning vanemad Boeing 777 lennukid jäävad praeguste plaanide kohaselt üldse Skynestideta. 

Rohkem reisilugusid leiab lehelt reis.postimees.ee.

Skynest on ruumikasutuse musternäidis: kuus magamiskohta võtavad enda alla vaid kuus tavalist istekohta.
Skynest on ruumikasutuse musternäidis: kuus magamiskohta võtavad enda alla vaid kuus tavalist istekohta. Foto: Air New Zealand
Märksõnad
Tagasi üles