Läbi Amsterdami või Amsterdamist reisijad peavad panema vaimu valmis võimaluseks, et lende asutakse Schipholi nõudel tühistama.
ÜLEKOORMUS ⟩ Schipholi lennujaam asub juba esmaspäeval lennufirmadelt nõudma lendude tühistamisi
Nii nagu paljud teised suured lennujaamad Ameerikas ja Euroopas, on ka Schipholi lennujaam Hollandis viimastel nädalatel põhjustanud reisijaile kannatusi tohutute järjekordade ning hilinevate või ärajäänud lendudega. Koroonapandeemia järel jõudsalt taastunud reisihuvi tõttu on lennufirmad müünud küll agaralt pileteid, kuid lennujaamad ei suuda kuidagi leida töötajaid, kes reisijad ka reaalselt ära teenindaks. Probleemid Schipholis olid teravad juba aprillis, kui lennujaam portaali The Points Guy andmeil teavitas, et reisijad lennujaama kohalegi ei tuleks, kuna see olla rahvast liialt täis.
Reisiteemaline veebiportaal Loyaltylobby andmeil on ka juulis ja augustis ees palju päevi, mil lennujaama on hetkeseisuga oodata märksa rohkem reisijaid kui Schiphol kenasti ära teenindada suudab. Piirmääradeks on 67500 ära lendavat reisijat päeva kohta juulis ja 72500 augustis, hetkeseisuga on paljudel südasuvistel päevadel karta aga märksa suuremaid inimkoguseid.
Schiphol on teinud teatavaks oma nägemuse, mille kohaselt üle 90 000 reisija võib olla oodata 7., 11., 14., 15., 17., 22., 24., 25., 26., 28., 29. ja 31. juulil ning 2., 3., 6. ja 13. augustil. Veelgi hullem seis on 8. juulil, mil reisijaid oodatakse üle 100 000 ning sama kehtib ka esialgse prognoosi kohaselt ka absoluutselt kõigi teiste augustikuu päevade kohta. Rekordiliseks tõotavad kujuneda 19. august 123 500 ja 26. august 124 500 reisijaga. Seega tahetakse juba ennetavalt kärpida reisijate arvu umbes 13 500 võrra teatud päevadel. Loyaltylobby andmeil nõuab Schiphol 20. juunil osadelt lennufirmadelt oma juulikuu sõidugraafikute ümbertegemist ning 7. juulil otsustakse, kes peavad lennud tühistama augustikuus.
Hollandi KLM pakub juba praegu 17. ja 26. juuni vahel reisijaile võimalust oma sõit kuni 29. juunini edasi lükata. Kui eelistatud reisipäev jääb pärast 29. juunit, loobutakse muutmistrahvidest kuid sisse kasseeritakse võimalik hinnavahe.
Tallinnast lendab igal hommikul Amsterdami ja tagasi airBaltic.
Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt ei pea enam kui kaks nädalat enne reisipäeva oma lennu tühistav lennufirma maksma reisijale kompensatsiooni, küll aga tagastama raha või broneerima kliendi sobivale lennule sihtpunkti, garanteerides võimaliku ooteaja jaoks ka toitlustamise või öömaja.
Loe rohkem reisilugusid lehelt reis.postimees.ee.