Üllatav põhjus, miks lennufirma meelega reisijate pagasi maha võib jätta (2)

reis.postimees.ee
Copy
Spetsiaalses Yam Dreaming värvikuues Boeing 787, mida Qantas kasutanud ka Darwin-London liinil.
Spetsiaalses Yam Dreaming värvikuues Boeing 787, mida Qantas kasutanud ka Darwin-London liinil. Foto: John Taggart/Wikimedia Commons

Austraalia lennufirma Qantas kliendid tundsid meelepaha, kui jõudsid pea 18-tunnise lennu järel Darwinist Londonisse, kuid nende kohvrid mitte.

25. aprillil Darwinist Londonisse teel olnud reisijad said oma pagasi saatusest teada 20 minutit enne Londonis maandumist. Põhjus, miks Qantas oli otsustanud turistiklassis sõitjate kimpse-kompse lennukisse mitte laadida, seisnes selles, et muidu oleks õhusõiduk olnud liiga raske.

Ajakirjanduses oma nördimust jagades kurtsid mõned, et olid valinud non-stop lennu spetsiaalselt selleks, et pagasi kaotsimineku risk väiksem oleks. Ajalehe The Guardian teateil sai vähemasti üks reisija oma pagasi kätte alles kuus päeva hiljem.

Väidetavalt on Qantas saatnud hilisematele Darwini-London liini reisijaile sõnumeid, et nad paari päeva riietuse ja ravimid käsipagasisse paigutaks, sest sumadanid ei pruugi kohale jõuda reisijatega samas taktis. 

Põhja-Austraalias olevast Darwinist õhkutõusu raskendab aerodroomi auklik rada, mistõttu lennuk ei saa olla väga ülekoormatud. Irooniliselt nõuab palju kütust ka vahemaandumiseta lennu jaoks piisava koguse kütuse kaasavõtmine, mis muudab lennuki veelgi raskemaks.

Darwini-Londoni otselennud pannakse kinni 17. juunist, küll jääb avatuks liin Perthist Londonisse.

Qantasel on ambitsioonikas plaan avada koodnime Project Sunrise all 2025. aastal otselennud Londonisse ka Sydneyst riigi kaguosas, mis Euroopast veelgi kaugemal. Seda liini hakkaks teenindama tosin Airbus A350-1000 lennukit, mis 21-tunnise õhusõidu võimalikuks teeks. Routes Online veebilehe teateil oleks hiidpika lennu jaoks kohandatud lennukites 140 turistiklassi kohta, 40 premium economy istet, 52 sviiti äriklassi reisijaile ja 6 sviiti esimese klassi kundedele, kelle kambrike oleks varustatud nii tooli kui ka voodiga.

Loodetavasti suudab Qantas vähemasti siis tagada, et ka reisijate pagas alati nendega koos sihtpunkti jõuab.

Rohkem reisilugusid leiab lehelt reis.postimees.ee.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles