Eesti kaitseministeeriumist ei soovitud teemat kommenteerida.
Xfly piloodid pole probleeme täheldanud
Eesti lennundusettevõtte Xfly turunduse, kommunikatsiooni ja jätkusuutlikkuse juht Toomas Uibo sõnas, et Xfly pilootidelt pole raporteid häirete kohta laekunud.
«Loomulikult oleme nendest intsidentidest teadlikud ja GPS-signaali võimalikud häired olid juba varem meie riskihinnangutesse ka sisse kirjutatud,» nentis Uibo samas. «GPS-lähenemisi teostakse lennuväljadel, kus puudub täppismaandumissüsteem ILS. Sellistel puhkudel on tihti tegemist just väiksemate lennuväljadega.» Taoliseks lennujaamaks on Uibo sõnul Eestis näiteks Pärnu.
«Protseduurid näevad ette, et vähimagi GPS-signaali häire korral katkestavad piloodid sellise maandumise ja suunduvad varulennuväljale, kus on ILS või mõni muu lokaalse ning autonoomse toimega navigatsioonisüsteem,» rääkis Uibo.
GPS häire seega otsest hädaohtu ei põhjusta, kuid on normaalsele opereerimisele segav. «Kui tõrked on tekitatud sihilikult eesmärgiga lennuliiklust segada, siis on tegemist sisuliselt terrorismiga,» sõnas Uibo. «Xfly lennuturvalisuse spetsialistid jälgivad olukorda, kuid hetkel pole meil põhjust oma protseduure muuta.»
Lennufirma on mures Kärdla liini pärast
Eestis lendab Transaviabaltika regulaarselt Tallinn-Kärdla-Tallinn lennuliini. Rene Musta kinnitusel toimub see tõrgeteta. «Samuti on Kärdla lennuväljal saadaval tavapärased instrumentaalprotseduurid,» ütles Must, märkides aga, et mõni aeg tagasi sai lennufirma teate, et Kärdla lennuvälja lähi- ja kaugmajaka seadmete töö lõpetamise tõttu ei ole NDB-protseduuride kasutamine võimalik alates 28. märtsist 2022.
«See tähendab, et Kärdla lennujaam muutub navigatsiooni silmas pidades samasuguseks, nagu meie näite põhjal on Savonlinna lennujaam. Ma ei ole kindel, kas see tänast olukorda silmas pidades on ikka hea idee,» arutles Must.