3 väga head äriklassi hinda seiklushimulistele

reis.postimees.ee
Copy
Oman Airi pikamaalennukite äriklassis on laialt ruumi.
Oman Airi pikamaalennukite äriklassis on laialt ruumi. Foto: Andrea Tabanelli / Wikimedia Commons

Neil, kes praegusel pehmelt öeldes segasel ajal reisida tahavad, on teatud marsruutidel võimalik seda teha tavalisest soodsamalt ka äriklassis, mis tähendab teadagi vähemasti pikematel lendudel üldjuhul rohkem jalaruumi, meeldivalt presenteeritud eineid, ligipääsu äriklassi ootesaalidele ja suuremat kogust äraantavat pagasit (päris reeglina seda enam võtta ei saa, sest mõned lennukompaniid, näiteks Finnair, on oma light-tüüpi äriklassihindadelt kaks viimast boonust elimineerinud). Postimehe reisiveeb tuulas veidike internetis ja esitleb kolme vahvat äriklassihinda tänavu kevadeks (mõned neist on saadaval ka aasta lõpuni), mis ei löö kukrusse väga suurt auku, on luksuslikud ning lubavad tänu stopover´i lubatusele näha rohkem kui ühte sihtkohta.

Väikseks miinuseks on, et need hinnad ei kehti algusega Tallinnast. Lendu  alustada ja lõpetada tuleb viidatud hindade puhul Euroopas lääne- või lõunaosas (kuhu ja kust ära saamine tähendab lisakulu), kuid piletit broneerides saab igaüks ise katsetada (või paluda seda teha reisiagendil), kas lennu viimane sihtpunkt oleks hinnas väga palju kaotamata võimalik asetada kodule lähemale (taolist piletikonstruktsiooni tuntakse open-jaw nime all). Enne reisiplaanide lukkulöömist soovitame kontrollida Timaticu ja Reisi Targalt lehe abil üle erinevate riikide sisenemisregulatsioonid, olla kindlad, et kuupäevad reisimiseks sobivad (sest nende hilisem muutmine võib olla seotud lisatasudega või olla sootuks mitte võimalik) ning jätta piisavalt varuaega kõigiks võimalikeks ümberistumisteks üksteisega mitte seotud piletite vahel.

Lähis-Ida + Aasia + Austraalia alates 1631 eurost (üks suund)

Vähetuntud lennufirma Oman Airi pakub koostöös Malaysia Airlinesiga väga atraktiivseid äriklassi lennuhindu Milanost Perthi Lääne-Austraalia osariigis (mis alles hiljuti oma ranged koroonapiirangud lõpetas ja muu Austraalia eeskujul samuti maailmale avanes). Lennud kulgevad marsruudil Milano-Masqaţ-Kuala Lumpur-Perth ning parim uudis on, et stopoverid on lubatud (üks tasuta, teine 50 dollari eest, mis lisandub piletit väljastades selle hinnale). Näiteks ühe suuna pilet, millega peatutakse nii Omaanis kui ka Malaisias, maksab koos maksudega umbes 1631 eurot. Edasi-tagasi lend ilma peatusteta on odavam ja saadaval umbes 2386 euro eest.

Masqat mõjub autentsemalt kui Dubai ja on lühemaks peatuseks põnev uudistada.
Masqat mõjub autentsemalt kui Dubai ja on lühemaks peatuseks põnev uudistada. Foto: patano / Wikimedia Commons

Kui Kuala Lumpuri ja Perthi vahelisi lennuotsasid lendab Malaysia Airlines oma väiksema Boeing 737 lennukiga (tugineme siin ja edaspidi üksnes ühele maikuise lennugraafikule, lennukitüübid võivad alati varieeruda päeviti ja muutuda suurema etteteatamiseta), siis kaks esimest veidi alla seitsmetunnist lennuotsa on opereeritud Oman Airi Boeing 787 Dreamlineriga, kus istmete umbes kaks meetrit ning teenindus suurepärane: lennuvlogger Sam Chui jõudis koroonaeelsel ajal imetada Oman Airi esimest klassi ja äriklassi kõige alaväärtustatumateks maailmas, postitades Youtube keskkonda naeratades datleid pakkuvaist lennusaatjatest küllastunud video. Ning ilmselt Oman Airi stjuardessid ja stjuardid väga kõrget taset ka hoiavad, sest augustis 2021 võitis Oman Air Skytraxilt kinnituse, et nende kabiinipersonal on parim kogu Lähis-Idas.

Foto: Kuvatõmmis Google kodulehelt

Teatud miinuseks võib pidada, et Oman Air ei kuulu küll ühtegi allianssi, kuid miile saab siiski teenida näiteks Etihadi Etihad Guest või Qatar Airwaysi Privilege Club programmis. Tegu on küll niiöelda Business Lite piletiga, kuid Oman Air ei ole erinevalt mõnest Euroopa lennufirmast lennumugavusi oluliselt kitsendanud:pagasit saab reisija lennukisse võtta kahe kuni seitsmekilose koti jagu, äraantavaid kohvreid tohib olla aga 50 kilo jagu.

Piletid ei pruugi olla saadaval kõigiks kuupäevadeks ning hinnareeglite põhjal oletame, et see hind ei ole luba reisida väljuval suunal 1. aprillist 20. aprillini ja 15. detsembrist 30. detsembrini, naasval suunal 23. aprillist 30. aprillini ja 1. augustist 20. augustini. Piletid tuleb väljastada broneerimisega samal päeval.

Mehhiko + Brasiilia alates 589 eurost (üks suund, peatuseta) või 1111 eurost (edasi-tagasi)

Skyteam allianssi kuuluva Aeromexico äriklassi hinnad Hispaaniast Brasiiliasse on juba mõnda aega olnud fenomenaalsed: odavaim ühe suuna pilet marsruudil Barcelona -Mexico City-Sao Paulo maksab vaid 589 eurot ühe suuna kohta või 1111 eurot edasi-tagasi.

Aeromexico ja koostööpartnerite äriklassi lennud Barcelonast Sao Paulosse on mõistliku hinnaga.
Aeromexico ja koostööpartnerite äriklassi lennud Barcelonast Sao Paulosse on mõistliku hinnaga. Foto: Kuvatõmmis Google kodulehelt

Üle Põhja-Atlandi viival suunal on võimalik kasutada nii Aeromexico enda lende kui ka Air France või KLMi opereeritud koodijagamislende läbi Pariisi või Amsterdami, segment Mexico Cityst Sao Paulosse peab olema Aeromexico enda lennukiga. 

Kuna Aeromexico jagab koodi Air Francega, on Euroopa ja Mehhiko vahelistel suundadel võimalik kasutada ka Air France (pildil nende eelroog) lende üle Pariisi.
Kuna Aeromexico jagab koodi Air Francega, on Euroopa ja Mehhiko vahelistel suundadel võimalik kasutada ka Air France (pildil nende eelroog) lende üle Pariisi. Foto: Hakilon / Wikimedia Commons

Suurepärase hinna muudab veelgi ahvatlevamaks asjaolu, et Mexico Cityst on võimalik hinda oluliselt tõstmata peatuda: koos pika stopoveriga leidsime hindu alates 774 eurost Hispaania-Mehhiko ja Mehhiko-Brasiilia suundade kohta kokku. 

Hinnanäidis koos pikema peatusega Mehhikos.
Hinnanäidis koos pikema peatusega Mehhikos. Foto: Kuvatõmmis Google kodulehelt

Aeromexico on üks maailma vanimaid tegutsevaid lennukompaniisid ning kuigi ümberistumine Mexico Citys võib tähendada pikkades passi- ja turvakontrolli järjekordades seismist, on Aeromexico uuemad Boeing 787 Dreamlinerid varustatud igati kaasaegsetele ootustele vastavalt lamamispinnaks lahti käivate toolide ja meelelahutusekraanidega. Lennukites pakutakse eeskujulikku tekiilat, pagasit saab ära anda aga kaks ühikut. Vlogger Noel Phillipsi kogemust Aeromexico pardal võib vaadata Youtubest

Jordaania + Dubai alates 1094 eurost (edasi-tagasi)

oneWorld allianssi kuuluva väikse Royal Jordanian lennukompanii äriklassipakkumine algusega Pariisist ei ole kõige odavam (tõtt-öelda võib selles suurusjärgus hinna eest äriklassis Dubaisse ja tagasi lennata Helsingist näiteks Air France või KLMiga), kuid atraktiivseks muudab pileti võimalus soovi korral ka Jordaanias peatuda.

Samas hinnaklassis on ka Lufthansa ja Swissi äriklassi hinnad Pariisi ja Dubai vahel, kuid Royal Jordanian lubab Ammanis peatuda.
Samas hinnaklassis on ka Lufthansa ja Swissi äriklassi hinnad Pariisi ja Dubai vahel, kuid Royal Jordanian lubab Ammanis peatuda. Foto: Kuvatõmmis Google kodulehelt

Jordaania koroonareeglid on lihtsad, näiteks ei ole enam nõutud PCR-testi tegemine ning kui keegi riigis haigeks jääma peab, tuleb tal olla karantiinis vaid viis päeva. Lennukompanii kasutab sel liini valdavalt oma väiksemaid Airbus 319, 320 ja 321 tüüpi lennukeid, kus tugitoole meenutavad Crown Class istmed asetatud kõigile reisijaile piisavalt ruumi jätva 2+2 asetusega. Kuigi tegu on islamimaa lennufirmaga, pakub Royal Jordanian enamustel liinidel alkoholi, toiduvalik on aga suuresti araabiapärane. Pagasit lubab RJ äriklassi reisijail ära anda kaks üksust, kusjuures üks tohib lennufirma kodulehe andmeil kaaluda kuni 30 ja teine 23 kilo.

Pilet kehtib reeglite kohaselt reisi alustamiseks kuni 15. juunini, väljastada tuleb reis aga hiljemalt 12. märtsil.

Loe rohkem reisilugusid lehelt reis.postimees.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles