- Selline lennufirma ei saa tulevikus enam ühtegi lennukit liisida ja lennufirmade majanduslik olukord ei võimalda cash&carry tüüpi lennukite kohest väljaostmist;
- Tagastamata lennukitega pole võimalik välismaale lennata, sest seal lennukid arestitakse.
Põhimõtteliselt tähendab lennukite mittetagastamine, et selle lennufirmaga on peagi kõik.
Venemaale kehtestatud sanktsioonid tähendavad, et lennukitootjatel ja teistel tarnijatel on võimatu Venemaale tarnida varuosi või teha lennukitele tehnilist hooldust. Lennufirmadel on olemas tavaliselt paari nädala jagu varuosi, aga paar nädalat mööduvad kiirelt.
Venemaa lennufirmadel on ära lõigatud juurdepääs Airbusi ja Boeingu lennukite hooldusraamatutele, milleta lennukeid ja mootoreid pole võimalik hooldada ei Venemaal ega ka üheski teises riigis.
Kõige rohkem mõjutab see kahte kõige populaarsemat reisilennukit Airbus A320 ja Boeing 737, mis kasutavad Prantsuse-USA toodetud CFM lennukimootoreid. CFM ei tarni Venemaale enam uusi mootoreid ega varuosi, on lõpetanud tehnilise toe ja garantiilepingute täitmise ning sulges mootoreid puudutava dokumentatsiooni ja telefonitoe.
Võimalik muidugi, et varuosade saamiseks leitakse mõned hämaravõitu teed, aga välisriikidesse lendamiseks vajalikku kehtivat tehnilist ülevaatust niisama ei saa.
Vene lennufirmad ei saa enam lennukeid kindlustada, mis tähendab, et ükski riik ei luba selliseid lennukeid oma õhuruumi ja rahvusvahelised lennud tuleb lõpetada. Venemaal on potentsiaalselt üks riiklik kindlustusfirma, mis oleks võimeline lennukeid kindlustama.