​ICELANDAIRI MUDEL Uus Alaska lennufirma pakub põnevat stop-overit maailmarändureile

Copy
Artikli foto
Foto: Northern Pacific Airways

​Alaska külastamine võib tulevikus muutuda lihtsamaks, sest 2022. aastal plaanib lende alustada uus odavlennufirma Northern Pacific Airways, mille kodujaamaks Ted Stevensi nimeline lennuväli Anchorage'is.

Northern Pacific Airwaysi Boeing 757-200
Northern Pacific Airwaysi Boeing 757-200 Foto: Northern Pacific Airways

Lennufirmal on ambitsioonikas plaan hakata ühendama USA mandriosa suuremaid linnu ja Põhja-Aasiat (eeskätt Koread ja Jaapanit), rakendades niiöelda Icelandairi mudelit: lennukid maanduksid Anchorage'is, kus reisijad võiksid kohe istuda ümber jätkulennule või soovi korral veidi pikemalt Alaskat uudistada.

Ka lennukitüüp, mida Ravn Alaska lennuliiniga seotud Northern Pacific Airways kasutada plaanib, on Icelandairi lennupargist tuttav Boeing 757-200.

Lennumasinad plaanitakse osta American Airlinesilt ning 18. jaanuaril esitles Northern Pacific Airways esimest õhusõidukit oma värvikuues.

Alaskat kasutati vahemaandumispaigana külma sõja ajal, sest üle Venemaa polnud võimalik lennata. Näiteks SAS alustas transpolaarse liiniga Kopenhaagen-Tokyo vahemaandumisega Anchorages 24. veebruaril 1957.
Alaskat kasutati vahemaandumispaigana külma sõja ajal, sest üle Venemaa polnud võimalik lennata. Näiteks SAS alustas transpolaarse liiniga Kopenhaagen-Tokyo vahemaandumisega Anchorages 24. veebruaril 1957. Foto: Northern Pacific Airways

Esmalennu 1982. aastal teinud Boeing 757-200 ei ole kindlasti esimeses nooruses õhusõiduk, kuid lennundusvaldkonnas tuntakse teda kui tubli ja kiiret tööhobu, mis võtab peale umbes 200 inimest.

Rohkem reisilugusid leiab lehelt reis.postimees.ee.

Tagasi üles