Selge, ülikosmopoliitne värk, see mulle meeldib.
Ja siin see ongi, koht ja objekt, mis kibeles minus niimoodi, et ma ei saanud ilma siin jalga maha panemata edasi elada.
ഏവർക്കും പെസഹാ തിരുനാൾ ആശംസകൾ; St. Thomas Malankara Catholik Churh; Püha Tooma Malankara Katoliku kirik.
Ukse kohal on Tooma rist. Riste on ju paljusuguseid, see siin on niisugune, neli haru on võrdse pikkusega. Ja iga haru otsas on plönjas kera, otsekui naeratav päike.
On oletatud, et Toomas jõudis siia 52. plussaastal. Jõudis, hakkas ülikule paleed ehitama, oli ta ju varem olnud ehitusmees. Ta ehitas hästi, tema vastu kasvas usaldus. India linnades olid toona juba üpris suured suured juudikogukonnad (need olid tekkinud juutide Iisraelist küüditamise tagajärjel), nende hulgas Toomas misjonitööd alustaski. Pärast võttis ette pärispaganad, see tähendab siinse põlisrahva.
Jumal tänatud, uks on lahti. Katoliku kirikud peavad olema avatud, kuna katoliiklastel on soovitav pöörduda jumala poole kiriku vahendusel. Sama kehtib ka õigeusklike kohta, ent mitte protestantide puhul.
Kirikus on jahedam, väljas pigistas lämmatav, vesine palavus hinge. Ainult paar-kolm palvetajat, too grupp seal seal altari ees on kindlasti turistid, giid seletab neile midagi natuke nagu tuttavas keeles. Noogutame üksteisele sõbralikult, kirikus ei kõlba eriti rõõmsalt hõisata ja käega viibata.
Apostel Tooma pühapilt. Ja Toomas! Läänekristlased kujutavad teda, ühes käes raamat (ja mitte rullraamat, ehkki eeldaks just seda), teises oda, kuna pärimuse järgi tappis hinduistidest brahmaan konkurendi just selle riistaga India subkontinendi idakaldal Chennais (kuni 1996. aastani Madras). See võis juhtuda +72. aastal.