ILUS KOMME ⟩ Miks LOT Polish Airlines oma pilootidele vahel kommi pakub?

Reisile.ee
Copy
Pildil olev Airbus 380 on otsustanud Düsseldorfi lennuväljal maanduda kõvast külgtuulest hoolimata.
Pildil olev Airbus 380 on otsustanud Düsseldorfi lennuväljal maanduda kõvast külgtuulest hoolimata. Foto: Youtube

Lendurid saavad head palka, kuid vahel kingib tööandja neile lisaks veel ka šokolaadi. Ja sellel on üsna ootamatu põhjus.

Lendurite foorumis PPRuNe on postitatud foto suurest LOT Polish Airlinesi kirjadega šokolaadikarbist. Karbile trükitud kirjaga tänab ettevõte kingituse pälvinud piloote professionaalsuse ja lennuturvalisusesse panustamise eest uuele maandumiskatsele minekul. Nii-öelda go-around, mille eest piloodid tunnustust ja meelespidamist pälvivad, tähendab maandumiskatse ärajätmist olukorras, kus rataste ohutu mahasaamine ei ole täiesti kindel ning pärast lühemat või pikemat tiiru uuele katsele minemist. Mõistagi kujutab go-around lennufirmale täiendavat aja- ja kütusekulu ning kuuldavasti on mõningad lennufirmad  väljaspool Euroopat piloote selle ohutusmanöövri praktiseerimise eest isegi vallandanud. On sümpaatne näha, et Euroopa lennufirmad püüavad saata pilootidele teistsuguseid signaale ja julgustavad neid maandumist pooleli jätma siis, kui selle õnnestumine täiesti kindel ei ole.

Kuuldavasti on šokolaadi kinkimise komme go-around´i eest firmakultuuri osaks ka lennufirmas Swiss ning kinnitamata andmetel on üks Skandinaavia lennufirma iga go-around´i eest kinkinud lendureile minevikus ka pudeli veini. 

Kuidas nägi välja näiteks ülehelikiirusega reisilennuki Concorde go-around pärast maandumise vussiminekut, võib vaadata sellelt Youtube lingilt.

Keskmiselt puutub näiteks kauglende tegev piloot kokku vajadusega go-around sooritada kokku iga kahe-kolme aasta tagant, lühilendudele spetsialiseerunud lendurid aga sagedamini.  

Loe rohkem reisilugusid lehelt reis.postimees.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles